Opgelost door ING Bank: Adreswijziging door gemachtigde is bij ING niet mogelijk

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 457521
Gebruiker
J.H. Reichart Hzn
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn vader van 98 heeft een rekening bij de ING. Hij maakt geen gebruik van internet en mobiel bankieren. Was ook niet nodig omdat ik gemachtigd ben. Hij gaat nu verhuizen naar een zorgwoning. Alhoewel ik gemachtigd ben, kan ik zijn adreswijziging niet doen. Aangezien mijn vader geen handtekening meer kan zetten, kunnen we de adreswijziging ook niet schriftelijk doen. Voor een eenvoudige adreswijziging wil ik niet naar de notaris om dit te regelen

De oplossing

Het mogelijk maakt dat ik als gemachtigde de adreswijziging kan doen.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste J.H. Reichart Hzn,

    Ik begrijp je zorgen, goed dat je in contact met ons komt! Wanneer jouw vader naar een Verpleeg- of Verzorgingstehuis verhuist, en het verzoek voor de adreswijziging niet meer zelf kan ondertekenen mag bij hoge uitzondering de gemachtigde het verzoek ondertekenen.

    Volgens mij zijn jullie daarmee geholpen, correct?

    De volgende informatie dient in het schriftelijke verzoek te worden opgenomen:
    • Betaalrekeningnummer (IBAN)
    • Naam
    • Geboortedatum
    • Oud adres
    • Nieuw adres
    • Ingangsdatum
    • Handtekening
    • Pasnummer
    • Vervaldatum van de Betaalpas

    Het verzoek mag verzonden worden naar het volgende adres:
    ING Adreswijzigingen
    Antwoordnummer 40580
    8900 SP Leeuwarden

    Onze collega's zullen deze wijziging dan voor jullie in orde maken. Ik ga ervan uit dat je voldoende geïnformeerd bent en sluit daarom de klacht.

    Groet,
    Lysanne
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.H. Reichart Hzn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik mag de brief ondertekenen i.p.v. mijn vader. Ik begrijp niet waarom de ING niet de gemachtigde in staat stelt om via internetbankieren het adres te wijzigen.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen