Klacht ING Bank: Afhandeling extra storting hypotheek

Rooie wangen

Op 19-04-2016 een extra storting gedaan op mijn hypotheek.
De afhandeling zou 5 werkdagen duren maar is op 27-04-2016 nog steeds niet verwerkt. Hierover gebeld met ING,. Reactie: nog even geduld.
Chatten blijkt niet mogelijk.

De betaling sneller verwerken.

Beste heer van Gulik,

Wat vervelend dat u nog niets heeft gehoord over uw extra storting. Excuses daarvoor. Ik heb bij mijn collega van Hypotheken een en ander nagevraagd. Er is een verklaring voor die ik graag telefonisch met u wil bespreken. Ik heb reeds 2 x uw voicemail ingesproken maar ik ga het zeker nogmaals proberen.

Bedankt voor uw melding en tot horens.

Rooie wangen
    Mijn mobiel stond inderdaad uit.
    Mijn 'gewone' telefoonnummer is ook bij ING bekend én mijn mailadres dus ik ben ook langs die route bereikbaar.
    Blijft dat ik benieuwd ben naar wat U mij te vertellen hebt.
    Maar mijn mobiel staat intussen aan.
    Beste heer van Gulik,

We hebben elkaar inmiddels gesproken. Het probleem is gelukkig uit de wereld, mocht u nog vragen hebben laat het me dan weten.

Fijne avond!

Met vriendelijjke groet,
    Rooie wangen
    Uw collega liet mij donderdag 28 april 2016 weten dat de betaling in de komende nacht verwerkt zou worden...
    Mooi niet!
    Dus: eerst zien en dan geloven.
    Beste heer van Gulik,

Ik heb nog een keer contact opgenomen met de afdeling. Ik vind het vervelend dat vermeld is dat het vannacht verwerkt zou worden.

Het klopt dat gisteren de betaling is opgepakt en verwerkt zal gaan worden. De verwerking van dit bedrag duurt ongeveer 5 werkdagen en met 10 werkdagen ontvangt u een schriftelijke bevestiging.

Het kan langer duren voordat het zichtbaar is in Mijn ING.

Jessica
    Rooie wangen
    Bij de 'normale' incasso van de hypotheek is er ook iets fout gegaan.
    Dus zijn er twee problemen die opgelost moeten worden.
    Beste heer van Gulik,

Wat betreft uw eerdere klacht wil ik u vragen het nog even af te wachten. Bedankt voor uw geduld!

Aangaande de incasso: ik begrijp dat uw hypotheek maandlasten niet geïncasseerd konden worden? Wanneer het niet lukt om het termijnbedrag van uw rekening af te schrijven, dan probeert de ING de daaropvolgende weken opnieuw het bedrag af te schrijven.

Weet je zo voldoende?

Hilde
    Rooie wangen
    Ik weet dat ik geduld moet hebben met de correcte afhandeling van de EXTRA aflossing.
    Mij is verteld dat de extra aflossing ten onrechte afgeboekt zou worden van hypotheek D090-042334, dat was dus niet de bedoeling, maar dat hebben ze gemakshalve maar aangenomen.
    Dus moest er bij ING gesleuteld worden om deze fout ongedaan te maken. Dat zal ook de reden zijn dat
    de maandelijkse aflossing niet is geïncasseerd.
    Voor de goede orde: Mijn saldo wat voldoende om het bedrag te incasseren !!!!!!
    Dag meneer van Gulik,

De correctie heeft inderdaad plaatsgevonden, uw extra aflossing is verwerkt en inmiddels voor u zichtbaar in Mijn ING.

Ik wil u bedanken voor uw geduld, nogmaals excuses over de verwarring.

Rooie wangen
    Maandag, 9 mei 2016, het begin van een nieuwe werkweek.
    Zou het gaan lukken om de tweede fout op te lossen?
    De 'normale' maandafschrijving van € 231,43 is nog steeds niet afgeschreven van mijn rekening.
    Betreft D090-****34
    Beste Henk

Ik heb contact gehad met de afdeling hypotheken over de maandelijkse afschrijving.

Het klopt dat het bedrag niet is afgeschreven, dit is helaas niet alleen bij jou zo.

Er zijn 2 oplossingen hiervoor. De eerste is het zelf handmatig overmaken en hierbij kan ik me voorstellen dat dit niet de voorkeur heeft. De tweede optie is dat het volgende maand tegelijk met het volgende termijn afgeschreven wordt. Je hoeft dan zelf niets te doen en mijn collega heeft aangegeven dat wij ervoor zorgen dat er geen boete gerekend gaat worden.

Jessica
    Rooie wangen
    Kunnen of willen ze het niet begrijpen.. ??

Rooie wangen

Ook een klacht indienen over ING Bank?