Klacht ING Bank: Aflopen rentevasteperiode, géén concreet voorstel van de bank

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 75797
Gebruiker
M.
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Amersfoort, 12 september 2014.
De rentevasteperiode van de lening loopt af op 1 oktober 2014. Ondanks de wettelijke norm van het doen van een concreet voorstel 3 maanden voor het aflopen van de rentevasteperiode, heeft ING verzuimd om ons een concreet voorstel inclusief rentepercentage te doen. Hierdoor kunnen wij dit rentepercentage niet tijdig afwegen tegen voorstellen van andere banken, zoals ook op de site van de consumentbond geadviseerd wordt.
Voor dit concrete voorstel hebben wij al diverse malen contact opgenomen met de ING, hier krijgen we iedere keer hetzelfde te horen en dat is dat het voorstel nog niet bekend is. Op 8 september hebben we een klacht ingediend, maar tot op heden hebben we nog niets van de ING vernomen.

De oplossing

Wij verwachten per omgaande een concreet voorstel én vanaf het ontvangen van dit concrete voorstel een beslistermijn van 3 maanden, volgens de wettelijke norm.
Daarbij rekening houdende met de wettelijke voorwaarden, zoals op de site van de consumentenbond beschreven:
"In de offerte moeten de rentes van minimaal 3 rentevaste perioden staan. Let op: de rente die je uiteindelijk gaat betalen, mag niét hoger zijn dan de offerterente!"

Wij verwachten dat de ING Bank hier gehoor aan geeft en van ons tevreden klanten maakt, want op dit moment zijn wij niet te spreken over de gang van zaken! Wanneer er een wettelijke termijn van 3 maanden aan een concreet aanbod voorafgaand aan het aflopen van de rentevaste periode gesteld is en de bank (waar men van afhankelijk is) zich hier niet aan houdt, dan voelt dit als bedrog.

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste,Ik ga dit laten uitzoeken en ik of mijn collega komen hier zo snel mogelijk op terug.Groet,Deniz
    ING Webcare Team
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Mijn collega heeft je gebeld en het e.e.a. toegelicht.Groet,Deniz
    ING Webcare team
  3. Auteur
    M.
    Datum
    Reactie snelheid van de ING was plotseling heel snel nadat ik gebruik had gemaakt van klachtenkompas.nl. De handelswijze van de ING Bank m.b.t. Het aflopen van de rentevaste periode en de manier waarop er met ons omgegaan wordt met het doen van een nieuw voorstel is zeer klant onvriendelijk. Het lijkt alsof ze bewust tot op het laatste moment wachten met het doen van een aanbod, zodat er geen andere keuze meer is.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen