Klacht ING Bank: Als gemachtigde kan je niet inloggen bij mijn ING als jezelf geen rekening bij ING hebt.

Ontevreden

Gisteren bij een kantoor van ING langs geweest voor het regelen van een machtiging voor de ING rekening van mijn ouders. Wij bankieren zelf niet bij ING. Als ik een machtiging zou regelen krijg ik een beperkte machtiging en kan ik geen betalingen doen/inloggen bij mijn ING. Dit omdat wijzelf geen rekening hebben bij ING. De enige mogelijkheid om dit wel te kunnen is zelf een rekening te openen bij ING wat kosten met zich meebreng. Ik wil ook geen rekening bij ING. Dit is mijns inziens koppelverkoop en verboden. Een machtiging waarbij ik niet online bankieren kan heeft voor mij geen zin daar wij veel in het buitenland zijn. Graag een oplossing voor dit probleem.

Zorgen dat ik zonder extra te maken kosten/ rekening wel als gemachtigde online kan bankieren.

Goedemiddag,

Ik begrijp dat je graag gemachtigd wil worden voor de rekening van je ouders.

Met een reguliere machtiging mag de gemachtigde bijvoorbeeld overschrijvingskaarten ondertekenen via een eigen handtekening die in ons systeem staat geregistreerd. Zonder ING rekening is het geen mogelijkheid om wel een Mijn ING aan te vragen, omdat hier niet alleen een gemachtigde rekening aan gekoppeld kan worden. Dit is dan ook geen oplossing voor het probleem, zoals je zelf al aangeeft.

Wanneer zij zelf niet meer in staat zijn om betalingen uit te voeren dan is het verstandig om dit niet via een machtiging te regelen, maar bijvoorbeeld via bewindvoering of onder curatele. Meer informatie hierover vind je op onze website: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/gegevens-wijzigen/beheer-bankzaken/bewindvoering.html

Groeten,

Nick
    ING Webcare
    Beste Nick,

hartelijk dank voor de reactie. Jouw conclusie dat mijn ouders onder bewindvoering of curatele gesteld zouden moeten worden omdat zij de nieuwste ontwikkelingen op de digitale snelweg niet meer kunnen volgen is nogal curieus. Ik zal dit maar zien als een mislukte poging om een oplossingsrichting te bieden.

Graag stel ik vast dat beiden nog volkomen helder van geest zijn maar steeds meer moeite krijgen met de digitale veranderingen.

Wellicht is je bekend dat een dergelijke discussie verleden jaar in de 2e kamer is gevoerd naar aanleiding van voorgenomen besluitvorming bij de belastingdienst. Die is snel op haar schreden moeten terugkeren.

Blijft dus de vraag een kosten vrije oplossing te bieden voor een probleem dat door ING is veroorzaakt!

Hi Ontevreden,

We hebben elkaar net telefonisch gesproken. Ik heb enkele opties met u doorgenomen.

Vriendelijke groet,

Roos
    Webcare ING
    Ontevreden
    Geen oplossing voor dit probleem aangeboden. ING kan/wil geen machtiging regelen voor het doen van online betalingen via mijn ING. Is alleen mogelijk als ikzelf een rekening heb/open bij ING. Wellicht kan ING alleen een administratieve rekening aanmaken zonder betaalpas en zonder kosten. Probleem is veroorzaakt door de veranderingen bij ING (afschaffen TAN codes/ vernieuwde website) waardoor het voor mijn vader (88jr) niet meer te volgen is.
    ING Bank
    Het spijt me dat er geen oplossing is voor je vader. Ik heb enkele opties aangedragen, die helaas niet voor jullie situatie geschikt waren.

Ik heb je feedback meegenomen en wens je ondanks alles een fijne avond.

Groet,

Roos
    Webcare ING

Ontevreden
Er is geen oplossing aangeboden zonder extra te maken kosten. Bovendien zou de klacht intern verder worden gezet. Kijk ik op consumentenplatforms zie ik dat soortgelijke klachten veel meer zijn gemeld. De arrogantie van ING maakt dat zij de menselijke maat helemaal kwijt zijn en shareholders value als hoogste waarde blijven hanteren.

Ook een klacht indienen over ING Bank?