Klacht ING Bank: Asociale beleidsvoering omtrend TAN-omzetting naar App.

Chris2608

Na het lezen over de klachten met de wat oudere Smartfoons of Tablets, vraag i kde ING om het reguliere TAN-code systeem gewoon in gebruik te houden.

Op deze manier verplicht u uw clienten om een nieuw apparaat aan te schaffen voor het gebruik van een rekening bij uw Bank. Dit zou ook kunnen betekenen dat mensen hun rekening bij de ING gewoon opzeggen.

Deze vorm van dienstverlening is absurd, er is geen enkele toenadering tot jullie clientele hier. De ING bepaalt even halstarrig dat dit nu zo-en-zo veranderd wordt, en de client heeft zich er maar naar te stellen?

Ik denk dat de Consumentenbond, Kassa, en Radar hier behoorlijk gevoelige vragen over zullen stellen!
Helemaal gezien het feit dat het TAN-code systeem behoorlijk veilig is, maar dmv alle bankzaken op 1 enkel telefoontoestel te houden, zou dit bij verlies tot behoorlijke problemen kunnen leiden.

De ING wenst dit verder dus niet toe te lichten, enkel dat men gewoon verplicht wordt hier aan mee te werken?

Dit is geen acceptabel voorstel op deze manier.

TAN-systeem actief houden. Ik wens mijn bankzaken niet louter via mijn Telefoon af te handelen. Dit is veel te gevoelig tegenwoordig. Ik wens gebruik te maken van het bekende systeem op deze manier, en eis van de ING dat ze de wensen van haar betalende clienten respecteren op deze manier.

Ik heb de ING nergens gervraagd om deze onzin. Als de ING mij op deze wijze verplicht een nieuw telefoontoestel aan te schaffen, zal i kgewoon overstappen naar een andere bank op de ING haar kosten aangezien de ING dit dilemma zo veroorzaakt.

ING Bank
    Beste Chris2608,

De TAN code zal binnenkort geheel komen te vervallen. We willen je zeker niet verplichten om een nieuw telefoontoestel aan te schaffen om de app te kunnen gebruiken. Klanten die de app niet willen of kunnen gebruiken mogen kiezen voor de ING scanner. Hiervoor zal een bericht binnen komen in de inbox van Mijn ING om deze aan te vragen. Voor meer informatie hierover zie: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/scanner/index.html

Jildou
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?