Klacht ING Bank: Automatische incasso aan de FNV verleend, maar ING weigert deze telkens

bezorgdeconsument

Automatische incasso aan de FNV verleend, maar ING weigert deze telkens.
Gebeld met de ING die het wijt aan een procedurefout van de FNV ondanks dat ik zeg dat ik met de incasso akkoord ben. Inmiddels loopt het bedrag op.

De ING kent de klacht niet omdat het (bijna)onmogelijk is een klachtenformulier of iets dergelijks in te dienen op de ING website

De incasso voor de FNV contributie die ik heb verleend, accepteren

Hoi Meindert,

Wat vervelend dat de incasso van de FNV tegen je wens in geweigerd wordt. Als je binnen je internetbankieren bij 'Alles in mijn ING' onder 'Betalen' op 'incasso' klikt kun je zien wat de reden van weigering is.

Hopelijk weet je daarmee dan ook hoe je het op kan lossen.

Groet,

Richard
    bezorgdeconsument
    De reden is niet belangrijk. Wel is belangrijk dat de klant, in dit geval, ik, heeft aangegeven dat de incasso-opdracht gegrond is omdat ik dat simpelweg doorgebeld heb. Dat moet genoeg zijn. Op deze manier lijkt de bank de baas over mijn geld te zijn. Dit wordt op deze manier een patstelling. We komen niet verder als er alleen maar op de reden wordt gewezen waarom de ING denkt mijn goedgekeurde incasso te weigeren. De bureaucratie ten top!
    bezorgdeconsument
    Waar staat de klantenservice van de ING eigenlijk voor?
    Weinig service moet ik zeggen. Je belt met een probleem dat in no time opgelost kan worden door de bank, maar nee, er moet weer bewezen worden dat de weigering terecht is volgens de regeltjes. Klantenservice houdt in dat je de klant helpt, en niet met een kluitje in het riet stuurt. Ik vind dat de ING het geen service meer mag noemen als ze zich verschuilen achter de regeltjes in mijn geval.
    Beste Meindert,

Om te achterhalen hoe we dit probleem kunnen oplossen is het voor ons belangrijk om te weten wat de reden is dat de opdracht geweigerd wordt. Op deze manier kunnen we je ook een oplossing bieden.

Graag zien we de reden van weigering nog verschijnen om je verder te kunnen helpen.

bezorgdeconsument
    Nou breekt mijn klomp. Vertel het mij maar wat de reden is. Het is jullie weigering, niet de mijne. Hoe moet ik nog verder communiceren met dit soort antwoorden? niet dus
    Beste Meindert,

Het kan te maken hebben met de manier van aanbieden door de FNV. Waarschijnlijk bieden zij meteen een doorlopende incasso aan in plaats van een eenmalige incasso. Hier kan het misgaan.

Om er zeker van te zijn dat dit de reden is ontvangen we graag de reden van weigering, tot die tijd kan ik je helaas niet verder helpen.

bezorgdeconsument
    Dat was i.d.d de reden is mij telefonisch gezegd zoals u zelf zou moeten weten, u werkt bij de ING, maar u werkt kennelijk langs elkaar heen.. Maar de reden is niet belangrijk voor mij. Ik wil graag dat u de incasso accepteert, dat lijkt mij niet moeilijk voor zo`n grote bank met zoveel intelligente mensen. Waar een wil is, is een weg, maar als die wil er niet is, houdt het op.
    ING Bank
    Als de FNV de incasso meteen als doorlopende incasso aanbiedt dan gaat het inderdaad mis, dit is niet iets wat wij kunnen veranderen.

In dit geval zal de FNV de incasso eerst als eenmalig moeten aanbieden en als de eerste incasso dan gedaan is dan kunnen ze hem doorlopend aanbieden.

Deze informatie kun je aan de FNV doorgeven.

bezorgdeconsument
    Ze kunnen wel, maar ze willen niet.
    Natuurlijk kan de ING zelf dit even veranderen, ze hebben immers inzage in hun systeem? Het is gewoon onwil omdat het hun fout niet is. Maar service verlenen aan je klant is, ongeacht wie het fout heeft gedaan het probleem oplossen voor hun klant.

Ook een klacht indienen over ING Bank?