Klacht ING Bank: Banken blijven monopolistisch graaien.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 274695
Gebruiker
PaulHM
Datum
3 reacties

Details

De klacht

De rente gaat per 1 oktober a.s. verder omlaag (van 0,15% naar 0,10%). De kosten van het betaalpakket gaan per 1 januari met maar liefst 10% omhoog!

De oplossing

Terugdraaien al die negatieve en opgelegde maatregelen vanuit de banken de nota bene met onze belastingcenten eerder overeind moesten worden gehouden.

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hallo meneer/mevrouw Mastenbroek,

    Ik begrijp dat de renteverlaging vragen oproept. De rente staat echter los van de kosten van de Betaalpakketten. De rente is namelijk marktconform. In dit blog wordt er dieper ingegaan op de renteverlaging: https://community.ing.nl/t5/Blog/Waarom-is-de-spaarrente-zo-laag/ba-p/66573

    Groet,

    Roos
    Webcare ING
  2. Auteur
    PaulHM
    Datum
    Beste Roos,
    Jammer dat je alleen ingaat op de rente. Marktconform is overigens een keuze vanuit concurrentie uitgevoerd en geen dwingende zaak. Gaan jullie de winst van de ING in het vervolg ook via een marktconforme maatstaf benaderen?
    De kostenstijging van 10% voor het betaalpakket laat je voor het gemak maar liggen; juist hier krijg ik de kromme tenen van. Mijn pensioen is al jarenlang bevroren dus een kostenstijging van 10% maakt mijn financiele positie er niet beter op. Wat ik kwalijk vind is dat jullie dergelijke zaken vanuit macht doen. Jullie zien je klant niet als klant maar jullie beschouwen jullie klanten als melkkoe. Hoeveel kan ik eruit persen t.b.v. de eigen winstrekening. Ga mij nu niet uitleggen dat dit ook marktconform is.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer/mevrouw Mastenbroek,

    Jammer dat je dit zo ziet! Wij vinden onze klanten namelijk erg belangrijk.

    We investeren voortdurend in verbetering van onze dienstverlening en in vernieuwing van digitale betaalproducten. Zowel op het gebied van veiligheid als functionaliteiten. Denk aan het betaalverzoek, geld overmaken met je stem, Mobiel goedkeuren in plaats van met TAN-code. Digitaal bankieren wordt steeds makkelijker, sneller en overzichtelijker. Met digicoaches en digicorners op de ING-kantoren helpen wij graag om de overstap naar digitaal makkelijker te maken.

    Bij ING kun je gebruik blijven maken van overschrijvingskaarten, papieren afschriften, papieren acceptgiro’s en de Saldolijn. De kosten hiervan zijn echter relatief hoog doordat steeds minder klanten deze traditionele middelen gebruiken. Dat maakt investeren in deze betaaldiensten kostbaar. Maandelijkse papieren afschriften, de verwerking van acceptgiro’s en het gebruik van de Saldolijn zijn inbegrepen in het BasisPakket, BetaalPakket en RoyaalPakket.

    Daardoor stijgen de tarieven van deze pakketten meer dan het OranjePakket. In het OranjePakket bankieren kun je digitaal en zijn de traditionele betaaldiensten beschikbaar tegen een aanvullend tarief.
    Lees alle tariefswijzigingen op ing.nl/tarieven2018.


    Groet,

    Tjitske
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PaulHM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men verschuilt zich achter marktconformiteit.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen