Klacht ING Bank: Bankrekening en naam komen niet overeen

Gobbens

Ik was jaren geleden klant bij ING.
Mijn betaalrekening bestaat niet meer, maar het nummer is nu in gebruik bij een nieuwe klant.
Het is mij al enkele malen overkomen dat mensen mij geld overmaken naar mijn oude nummer. Hoewel naam en rekeningnummer dan niet overeenkomen, wordt het geld afgeschreven en overgemaakt.
Ik vind dat ING moet controleren of naam en rekeningnummer overeenkomen.

1. Ik vind dat ING moet controleren of naam en rekeningnummer overeenkomen.
2. Hergebruik van oude rekeningnummers maakt het risico op verkeerde betaling onacceptabel groot.
3. Oude (niet meer bestaande) rekeningnummers die uit het online adresboek van de ING bank te worden verwijderd.
4. Beste oplossing: koppel het rekeningnummer aan een persoon, niet aan een bank.

ING Bank
    Beste Maurice, Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is, maar op dit moment is het inderdaad zo dat het de verantwoordelijkheid van de zender is om de IBAN en de naam goed te controleren.Ik wil je daarom adviseren om de goede gegevens door te geven aan personen die geld willen overmaken naar je rekening. Ik neem je signaal mee ter verbetering van Mijn ING en onze dienstverlening. Groet, Frederike - ING Webcare team
    Beste Frederike,
    Begrijp ik goed dat jullie hiermee aangeven dat ik dus gewoon mijn geld kwijt ben?
    Ik geef een betalingsopdracht aan M. Gobbens Breda en jullie maken het bedrag over aan een hele andere persoon.
    Dan had ik maar beter moeten opletten....
    Mijn betalingsopdracht is verkeerd uitgevoerd en en zou graag zien dat dit in orde wordt gemaakt.
    Gobbens
    Beste ING bank,Van mijn Bank begrijp ik dat de controle op naam en rekeningnumnmer door de ontvangende bank dient te gebeuren.
    Hoe kan mijn geld dan worden overgemaakt naar de verkeerde persoon in de verkeerde woonplaats?
    ING Bank
    Hoi Maurice, Deze controle wordt niet uitgevoerd. Het bedrag wordt op basis van IBAN verwerkt. Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord is waar je op hoopt, ik zal je klacht hierover registeren. Groet,Linda
    ING Webcare team
    Gobbens
    Mijn oude rekeningnummer is nu in gebruik door iemand met een andere naam en een andere woonplaats.
    Vorige week is € 200 naar deze rekening overgeboekt.
    Hoe krijg ik mijn geld terug?

Gobbens

Ook een klacht indienen over ING Bank?