Klacht ING Bank: beëindiging extra pas bij betaalrekening

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 327097
Gebruiker
A.A. Denekamp-de Jong
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Sinds heel, heel lang heb ik een ING-rekening. Vele jaren geleden heb ik voor mijn jongste zoon een gemachtigde-pas aangevraagd (hij is voor veel van mijn financiële zaken de gemachtigde/zaakwaarnemer, ook notarieel vastgelegd). Dat heeft nooit enig probleem opgeleverd. In juli j.l. kreeg hij een nieuwe pas, die heeft hij keurig opgehaald. Nu kreeg ik plotseling twee keer een brief waarin staat dat men niet over voldoende gegevens van de gemachtigde beschikt (!) en dat we even naar een servicepunt moeten gaan met identiteitspapieren etc. om e.e.a. in orde te maken. Ik heb gebeld met het servicenummer van de ING en kreeg daar te horen dat een van de twee brieven niet klopte en onterecht was verzonden (zonde van de kosten, maar tja....) en dat men inderdaad niet over de juiste informatie beschikte. Op mijn vraag welke gegevens dan ontbreken kon mij geen antwoord geven. Op mijn opmerking dat er in feite niets veranderd is in al die jaren, dat het om dezelfde zoon gaat, met dezelfde lengte, dezelfde kleur ogen, etc. etc. als vele jaren geleden toen wij alles keurig in orde hebben gemaakt, kreeg ik te horen dat er 'kennelijk' toch iets ontbrak. Wat er ontbrak was niet duidelijk. Conclusie: wij moeten met zijn tweeën een dezer dagen naar een ING-kantoor om alles weer opnieuw aan te vragen. Dat is voor mij niet zo een groot probleem, maar wel voor mijn zoon: hij werkt in een andere stad, gaat 's morgens om 6.15 uur met de trein weg en is pas 's avonds rond 7 uur thuis. Hij zou er dus een vrije dag voor moeten vragen. En dat is pure onzin: ik heb alles goed geregeld, en de ING-bank heeft de zaken niet goed op orde. Dat blijkt uit alles. Kortom: grote ergernis.

De oplossing

Mij laten weten welke gegevens exact ontbreken. Ik heb geen idee wat er aan mijn zoon, aan de gegevens, aan zijn identiteit, veranderd zou zijn in de afgelopen 18 jaar.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hallo A.A. Denekamp-de Jong,

    Het spijt me dat we er samen niet uitgekomen zijn. Zoals ik al aangaf zult u echt bij het ING kantoor langs moeten gaan. Ik kan de situatie niet veranderen in verband met de nieuwe wetgeving.

    Met vriendelijke groet,
    Jildou
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.A. Denekamp-de Jong
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing: ik moet alsnog, samen met mijn zoon, naar een ING kantoor om (nogmaals) zijn identiteit te laten controleren. Evenals de mijne. Het is niet duidelijk waarom men het in verband brengt met de nieuwe wetgeving. Er is in onze situatie niets veranderd, helemaal niets. Nu blijkt, althans volgens zeggen van de medewerker van de ING, dat men bij de ING niet beschikt over kopie van het identiteitsbewijs van mijn zoon. Een raadsel voor mij, omdat bij het aanmelden van de machtiging alles keurig is ingeleverd. Dat de ING verder veel minder adequaat werkt dan wordt gesuggereerd blijkt al uit het feit dat ik twee dezelfde brieven kreeg, met tweemaal dezelfde inhoud, alleen bleek het pasnummer van de gemachtigdepas anders te zijn. In juli heeft mijn zoon al een nieuwe pas kunnen ophalen, en kennelijk was dat nog niet bij de ING administratie doorgedrongen. De brief kon ik verscheuren....... Tja. Zou men net zo zorgvuldig zijn omgegaan met het kopie van het identiteitsbewijs?
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over ING Bank?