Klacht ING Bank: Belachelijk hoge administratiekosten voor omzetten polis

chantalvanderbas

Wij hebben een overlijdens risico verzekering van Reaal Verzkeringen aan onze hypotheek van de ING bank hangen. Een tijdje terug werden wij door een adviseur van de ING bank op het feit gewezen dat wij erg veel premie betaalde voor deze verzekering en eens rond moesten gaan kijken. Dit hebben wij gedaan en dezelfde polis is nota bene bij Reaal zelf een stuk goedkoper. Alles in het werk gesteld om de polis bij Reaal om te zetten. Nu moet er een akkoord hiervoor van de ING komen (polis A moet omgezet worden naar polis B (dus van Reaal polis A naar Reaal polis B). Hiervoor gaat de ING Bank € 225,- administratiekosten in rekening brengen. Ik dacht dat ik dood van mijn stoel viel! Wij blijven bij dezelfde verzekeraar, maar de ING vind het nodig om hier dit astronomische bedrag voor te rekenen. Eigenlijk ga ik dus de eerste 2 jaar helemala niet besparen op mijn polis omdat je zo'n belachelijk hoog bedrag onder de noemer "administratiekosten" moet betalen..

Ik snap best dat er administratiekosten berekend moeten worden (al hoewel je ook al ruim € 200,- advieskosten aan een tussenpersoon hiervoor moet betalen), maar een bedrag van € 225,- vind ik echt van de zotte., zeker omdat je al bijna zo'n even hoog bedrag moet betalen. Een bedrag van € 50,- oid zou meer in dit plaatje passen. Zeker omdat de verzekeraar gewoon gelijk blijft, er verandert verder helemaal niets.

ING Bank
    Hoi Chantal,Ik kan me voorstellen dat je schrikt van deze kosten. Graag geef ik je daarom toelichting waarop deze kosten zijn gebaseerd. Om een nieuwe polis te kunnen verpanden moeten wij de polis inhoudelijk beoordelen om te kijken of de dekking vergelijkbaar of beter is dan de oude polis. Vervolgens moet er een bericht van einde verpanding en een mededeling van verpandgeving opgesteld worden voor de verzekeraar. Tot slot moeten de nieuwe polisgegevens administratief verwerkt worden in ons systeem. Hiervoor brengen wij €225 in rekening. Aan deze kosten kan ik helaas niets veranderen. Ik heb een registratie gemaakt van jouw klacht.Vriendelijke groet,Marlies
    ING Webcare team
    chantalvanderbas
    De polis blijft geheel gelijk aan de polis van 5 jaar geleden(er verandert nog geen letter in), hij blijft zelfs bij dezelfde verzekeraar. Het enige wat verandert op de polis is voor ons het premiebedrag. Daar er door zowel de tussenpersoon als de bING Bank zo'n hoog bedrag gevraagfd wordt aan advies c.q. administratieskosten, bespaar je de eerste 2 jaar dus € 0,-. Of te wel, het is een ontmoedigingsbeleid om je polis om te zetten. Schandalig ING Bank!
    ING Bank
    Hoi Chantal,
    Ik begrijp je punt. Het onderzoek en de handelingen die wij moeten verrichten blijven echter gelijk. De kosten daarmee ook. Ik kan er helaas niks anders van maken.
    Vriendelijke groet,
    Marlies
    ING Webcare team
    chantalvanderbas
    Ik ben hier absoluut niet tevreden over. Heb mijn punt duidelijk gemaakt. Jammer dat een bank niet met je mee kan denken.

chantalvanderbas

Ook een klacht indienen over ING Bank?