Klacht ING Bank: Bepalen fiscaal inwonerschap

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 326129
Gebruiker
Borgviking
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vandaag, 8 oktober 2018, hebben mijn man en ik het verzoek gekregen het formulier ‘Bepalen fiscaal inwonerschap’ in te vullen en te retourneren naar de bank. Volgens de brief omdat wij onlangs onze contactgegevens hebben gewijzigd. Hier is geen sprake van. We wonen nog steeds op hetzelfde adres en zijn niet gescheiden.
Op 21 juni 2018 kreeg ik en op 25 juni 2018 mijn echtgenoot een bevestiging van uw bank dat wij ons fiscaal woonland aan u hebben doorgegeven.
Reden om te bellen met uw klantenservice. De dame die aan de lijn kwam kon alleen maar als een grammofoonplaat praten en wist alleen maar te vertellen dat de bank dat nou eenmaal moest vragen van de Belastingdienst,
Of ik dat niet weet. Gelukkig kan ik nog goed begrijpend lezen.
Uiteindelijk na aandringen heeft ze beloofd een notitie aan te maken. Ik ben er niet gerust op.
De vraag blijft, waarom hebben we opnieuw het verzoek van de bank gekregen.
Vervolgens per chat contact opgenomen met de ING. Betrokken dame heeft geprobeerd uit te zoeken wat het antwoord op de vraag is. Samen komen we uiteindelijk tot de conclusie dat het een wijziging in het telefoonnummer moet zijn. Te gek voor woorden om daarvoor opnieuw binnen vier maanden het formulier in te moeten vullen. Het kost veel papier, portokosten en ergernis. Kan dat niet anders ? Klusje voor de ICT afdeling ?

De oplossing

Uitzoeken of dit niet eenvoudiger kan. Wat is nu belangrijk ? Het telefoonnummer van de klant of de andere contactgegevens ?

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste PWJ de Groot,

    Ik snap heel goed je vraagtekens hoor vooral omdat jullie een bevestiging hebben ontvangen in juni. Goed dat je hierover contact met ons hebt opgenomen.

    Is jullie telefoonnummer toevallig gewijzigd naar een buitenlandse telefoonnummer? Mocht dit zo zijn dan dient er inderdaad een nieuw formulier ingevuld te worden omdat er wijzigingen in je fiscaal inwonerschap kunnen zijn. Of waren er andere wijzigingen?

    Groet,
    Rialda
    ING Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste heer/mevrouw De Groot,

    Tijden veranderen en we zien dat steeds meer mensen zich prettiger en meer aangesproken voelen bij "je". Hier spelen we op in, maar dat niet weg dat wanneer u dit niet prettig vindt, we hier uiteraard rekening mee houden.

    Waarschijnlijk heeft u uw telefoonnummer naar een (nieuw) buitenlands telefoonnummer gewijzigd. Om het iets eenvoudiger voor u te maken, mag u het ingevulde formulier mailen naar chat@ing.nl. Vermeld daarbij in het onderwerp alstublieft mijn naam: Janneke. Dan zorg ik dat het op de juiste plek terecht komt.

    Hopelijk bent u content met deze (tussen)oplossing.

    Met vriendelijke groet,

    Janneke
    ING|Webcare
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw de Groot,

    Als het formulier door ons is ontvangen dan zullen wij dit voor u verwerken.

    Uiteraard nemen we uw feedback mee in het verbeteren van onze diensten, dank daarvoor.

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Borgviking
Datum
Uiteindelijke oplossing
De vraag/klacht is niet beantwoord/opgelost. Er wordt om de hete brij gedanst. Wel is beloofd de feedback mee te nemen in het verbeteren van de diensten.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over ING Bank?