Klacht ING Bank: Bestaande service met Trusteer Rapport stopt, alternatief is niet bruikbaar.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 265592
Gebruiker
A. Tieken
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Onlangs ontving ik bericht van dhr. Tuininga, directeur klantenservice, dat het beveiligingssysteem Trusteer Rapport vanaf 1 juli niet meer gebruikt kan worden voor inloggen op mijn.ing.nl.
Als alternatief werd er aangegeven om Hitman pro te gebruiken. Dit pakket was via de site Rentepunten te downloaden. Naast rentepunten moet je daar ook jaarlijks voor betalen.

Allereerst vind ik het jammer dat je een bericht ontvangt zonder de mogelijkheid om daar op te kunnen reageren. Een e-mail adres lijkt me toch wel gewenst.

Ontstemd ben ik over het feit dat ik voortaan moet betalen voor de beveiliging van het gebruik van de internetsite van mijn bank. Voor het hebben en gebruiken van een betaalrekening moet ik ieder kwartaal al betalen. Nu de genoemde software niet meer gebruikt kan worden stijgen de kosten van mijn betaalrekening. Dat lijkt me niet de bedoeling. De bank dient ervoor te zorgen dat ik op veilige wijze kan werken met de geboden voorziening.

Wat me nog bozer maakt, is het alternatief dat wordt geboden. Er moet niet alleen voor worden betaald maar het is niet eens geschikt voor gebruikers van een Apple computer!!
De bank biedt voor beveiliging een alternatief dat dat geen alternatief is.

Een zeer slechte zaak. Wellicht is het verstandig dat de heer Tuininga bij volgende berichten alleen de functie ‘directeur' vermeldt en het woord ‘klantenservice’ weg laat.

De oplossing

Een goed beveiligde toegang voor gebruik van ING betaalverkeer

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hi A. Tieken,

    We zien dat internetcriminelen hun manieren steeds aanpassen. Om hier adequaat op te reageren bieden wij een uitgebreider beveiligingsprogramma aan tegen een gereduceerd tarief. Met Apple werkt Hitman Pro inderdaad niet, maar het genoemde alternatief staat inderdaad in de Rentepuntenwinkel tegen een gereduceerd tarief.

    Vriendelijke groet,

    Roos
    ING Webcare
  2. Auteur
    A. Tieken
    Datum
    Hallo Roos,
    Dit is geen antwoord op mijn klacht.
    Kortom welk alternatief wordt er geboden voor een Apple gebruiker en waarom moet ik daarvoor betalen terwijl de oude software gratis was?

    Albert Tieken
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie

    Goedemiddag meneer Tieken,

    Een alternatief voor uw Apple bieden wij niet aan in de Rentepuntenwinkel. Wel kunnen wij u aanraden om McAfee te installeren. Ik begrijp uw frustratie bij de bijdrage die wordt gevraagd door diverse anti-virusscanners en/of beschermingssoftware, echter dit is een bijdrage die vanuit de software van het product zelf gevraagd wordt, en niet door ING. Voor Windows gebruikers bieden wij enkel het alternatief Hitman Pro met korting aan in de Rentepuntenwinkel.

    Vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A. Tieken
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het (tweede) antwoord komt er simpel op neer: zoek het zelf maar uit met de beveiliging en betaal het ook zelf. Kortom een verkapte tariefsverhoging
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen