Klacht ING Bank: betaalautomaat betaald niet maar geld is wel afgeschreven

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 159548
Gebruiker
Gedupeerde
Datum
13 reacties

Details

De klacht

De geldautomaat waaruit ik 500,- wilde afnemen gaf een storing 'onvoldoende voorraad
' oid. daarna 250,- geprobeerd, weer dezelfde melding. De mensen voor me hadden dit ook. Er is wel 250,- van mijn rekening afgeschreven. Na melding zegt de ING dat ik wel geld heb ontvangen. Dit is beslist niet waar! Bij dit kantoor heb ik regelmatig storingen meegemaakt.

De oplossing

Terugbetalen van mijn geld.

13 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Rob,

    Ik begrijp uit je verhaal dat er al een boekingsonderzoek gedaan is dan je hierover een uitkomst van ons hebt ontvangen.

    In de uitkomst staat vermeld dat als je het niet eens bent met de uitspraak dat je dan een klacht kunt indienen en hoe je dit kunt doen. Deze stappen zou je kunnen doorlopen.

    Groeten,
    Jessica
    ING Webcareteam
  2. Auteur
    Gedupeerde
    Datum
    De bank wees mijn klacht af met een vage uitdraai van de automaat. Ik heb daartegen bezwaar gemaakt maar wacht nog steeds op antwoord. Wie heeft ook zulke ervaringen met de ING bank? Ik ga diverse aktie blogs op facebook en twitter opzetten en zoek mensen die dit ook hebben meegemaakt.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Rob,

    Ik begrijp dat je bezwaar hebt gemaakt tegen de uitkomst van het onderzoek. Je ontvangt hier binnen 6 weken reactie op. Ik wil je vragen dit af te wachten, je klacht is dan nog in behandeling.

    Groeten,
    Julita
    ING Webcareteam
  4. Auteur
    Gedupeerde
    Datum
    Waarom jullie dit een onderzoek noemen begrijp ik niet, een uitdraai die mij alleen bevestigd dat de computer een fout heeft gemaakt. Ik ben €250,- afhandig gemaakt door jullie, dat staat vast voor mij ongeacht wat jullie beweren. Ik kan dus alles bij elkaar pakweg drie maanden gaan wachten op jullie onderzoek en dan is nog niet gezegd dat ik mijn geld terug krijg.
  5. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hallo Rob,

    Naast de uitdraai die je uit de automaat hebt ontvangen, zijn er verder nog stappen ondernomen? Is er wel of geen boekingsonderzoek gedaan? Waar heb je precies bezwaar op gemaakt?

    Groeten,
    Femke
    ING Webcare
  6. Auteur
    Gedupeerde
    Datum
    Ik heb op aanwijzing van ING bezwaar gemaakt en hoor vervolgens niets meer. Inmiddels melden zich steeds meer mensen bij mij die dit soort problemen hebben meegemaakt. Jullie zeggen dat de automaat geen storing heeft gehad terwijl ik dat zelf en ook de mensen voor mij gewoon hebben meegemaakt het toont mij nu juist aan dat jullie registratie en/of apparatuur niet deugd.
  7. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hallo Rob,

    Het kan voorkomen dat een automaat een storing heeft. Dit is natuurlijk ontzettend vervelend. Om na te gaan wat er precies fout is gegaan, hebben we verschillende oplossingen. Het is allereerst mogelijk om een onderzoek te starten. De uitkomst van het onderzoek krijg je van ons per brief met uitleg over de bevindingen. Dit is dus meer dan alleen een bonnetje. Als je het niet eens bent met de uitslag van dit onderzoek, kan je hier bezwaar tegen indienen. We gaan dan opnieuw de zaak uitzoeken en controleren Om je verder goed verder te kunnen helpen zou ik graag willen weten welke stappen je het ondernomen en wanneer je dit precies hebt gedaan.

    Groeten,
    Ronnie
    ING Webcare
  8. Auteur
    Gedupeerde
    Datum
    raar dat u mij moet vragen wat ik gedaan heb om de situatie recht te zetten. Maar goed ;er is eind januari ten onrechte geld van mijn rekening gehaald, ik heb de ING direct gebeld hierover, het zou toen teruggestort worden. Na enige weken heb ik weer gebeld, er is een onderzoek gestart, Ik ontving van de ING een uitdraai waar precies in staat wat er fout is gegaan: nm geld afgeboekt. Ik heb echter geen geld gekregen! Vervolgens Ik heb daartegen bezwaar gemaakt en hoor ik niets meer.
  9. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Rob,

    Wanneer ben je in bezwaar gegaan tegen de uitspraak van het boekingsonderzoek?

    Groeten,
    Jessica
    ING Webcare
  10. Auteur
    Gedupeerde
    Datum
    Beste Jessica,
    Mijn bezwaar is op 11-3 t.a.v. dhr F. Tuininga retail/legal gestuurd, jullie ref. 1-1479809339Q. Tot op vandaag heb ik niets vernomen...
    Mvrgrt Rob
  11. Auteur
    Gedupeerde
    Datum
    Beste Jessica,
    Mijn bezwaar is op 11-3 t.a.v. dhr F. Tuininga retail/legal gestuurd, jullie ref. 1-1479809339Q. Tot op vandaag heb ik niets vernomen...
    Mvrgrt Rob
  12. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hi Rob,

    Zou je via 020 22 888 88, Social Media (Facebook of Twitter) of via de chat contact met ons op willen nemen?

    Ik kan namelijk helaas niks vinden op de referentie die je doorgeeft. Als je even contact opneemt kunnen wij de gegevens er bij pakken en kijken waar je bezwaar is gebleven.

    Vriendelijke groet,

    Tjitske
    ING Webcare
  13. Auteur
    Gedupeerde
    Datum
    Dit is helemaal geen voorstel tot afhandeling! De klacht is ook helemaal niet afgehandeld, ING schrijft alleen dat ze mijn schriftelijke bezwaar niet kunnen traceren....het is erg vreemd dat een lopende klacht waarin nog helemaal geen voorstel tot afhandeling is gedaan als zodanig wordt bestempeld en gesloten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gedupeerde
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen