Opgelost door ING Bank: Betaalde achterstand staat ondanks H-codering nog steeds op lopend sinds 2012

Samstertje

In 2011 had ik een roodstand op mijn rekening en kon ik deze door omstandigheden toendertijd niet op tijd weer aanvullen. In Januari 2012 heb ik hiervoor een betalingsregeling getroffen en deze is in September 2012 afbetaald, waarbij in de BKR-registratie wel de H-codering is toegevoegd, maar de status tot op de dag van vandaag nog steeds staat op "lopend". ING geeft als reden hiervan dat de rekening nog bestaat. Het klopt inderdaad dat de rekening nog bestaat, maar hier is inmiddels al sinds 2012 geen roodstand meer op mogelijk en er zijn dus ook geen achterstallige betalingen meer. Het feit dat er in de BKR registratie nog altijd status " lopend" staat, zorgt ervoor dat ik nu, ondanks mijn verbeterde financiele situatie, geen creditcard aan kan vragen bij een andere bank.

Graag zou ik zien dat de status van deze BKR-registratie wordt omgezet naar "Beeindigd" in plaats van "Lopend", aangezien er in September 2012 wel netjes een H-codering is toegevoegd, maar de status nog altijd "Lopend" is.

ING Bank
    Hallo Samstertje!

Wat vervelend dat de BKR registratie nog steeds loopt. Het is dan inderdaad niet mogelijk om andere "leningen" aan te vragen. We kunnen het een en ander voor je nakijken, zou je hiervoor via Facebook/Twitter, of chat contact op willen nemen? Dan kunnen we vanuit daar kijken wat we kunnen doen.

Femke
    ING Webcare
    Samstertje
    Bedankt voor de reactie, ik hoop dat er via Facebook gereageerd zal worden.

Samstertje

Ook een klacht indienen over ING Bank?