Klacht ING Bank: Betaalopdrachten in de app niet mogelijk om in te trekken!?

# 432061
Een klant

In de app heb ik een betaalopdracht klaar gezet voor mijn huur op 23 maart. Deze wordt in de ochtend van de betreffende datum overgemaakt.
Mijn salaris kreeg ik echter halverwege de dag binnen, waardoor de ingeplande betaalopdracht in de ochtend van de 23e (door te weinig saldo) niet kon worden uitgevoerd. Dan wordt deze betaalopdracht automatisch naar de volgende dag geplaatst (24e maart)..
Zolang kon ik niet wachten met het overmaken van de huur, dus heb ik zelf maar de betaling handmatig overgemaakt op 23 maar.. Maar de ingeplande betaalopdracht wordt automatisch naar de 24e geplaatst en kan ik niet meer bewerken of intrekken.. Dus ik belde de 24e maart met de INGklantenservice en sprak met de heer J. dat ik graag wil dat mijn betaalopdrachten bewerkt kunnen worden of ingetrokken. En dat ING niet zomaar mijn geld mag overmaken zonder dat ik daar toestemming voor geef. De heer J. speelde een plaat af dat hij dit zou doorgeven aan de juiste afdeling maar dat ik daar geen teruiugkoppeling over zou ontvangen. Wat een belabberde houding.
Via de app heb ik meerdere malen ook aangegeven in de feedback dat betalingen niet zomaar naar de volgende dag doorgetikt mogen worden zonder dat ik ze daarna nog kan bewerken of intrekken. Daar heb ik ook nog niks op gehoord.. uit voorzorg heb ik al mijn geld nu op een spaarrekening gezet zodat mijn huur niet automatisch wordt afgeschreven. En hij blijft maar doorgetikt worden naar de volgende dag!? Kan iemand deze bug fixen ajb ? Kleine side note; ik heb rechtsbijstand.

Graag zou ik willen dat ik ten alle tijden een opnieuw geweigerde betaalopdracht die automatisch opnieuw wordt ingepland naar de volgende dag, dat ik deze kan bewerken of kan intrekken.

ING Bank
    Beste,

Ik begrijp dat je niet wilt dat betalingen dubbel worden overgemaakt, kan ik me helemaal voorstellen.
    Het klopt, dat wanneer een 'Ingeplande Betaling' niet uitgevoerd kan wordeon omdat er te weinig saldo op de rekening aanwezig is, wij deze automatisch doorschuiven naar de volgende werkdag.

Wanneer deze situatie zich voordoet, proberen we de transactie 4 werkdagen daarna, opnieuw te verwerken. Deze opdracht komt pas op de lijst 'Geweigerde opdrachten' nadat de boeking 4 werkdagen is aangeboden.

Het advies, om ervoor te zorgen dat de betaling nu niet doorgeboekt wordt, is inderdaad zorgen voor onvoldoende saldo op de rekening. Na 4 werkdagen zal de transactie verwijderen en kan het saldo weer gewoon op de Betaalrekening staan.

Groet,
    Lysanne
    ING Webcare

Een klant
Dag Lysanne, Dank voor de verklaring. Maar dan nog heb ik graag nog steeds zelf het zeggenschap over het intrekken / wijzigen van mijn eigen betaalopdracht. Wanneer wordt dat doorgevoerd? Alvast bedankt.

Ook een klacht indienen over ING Bank?