Klacht ING Bank: Betaalrekening kan niet opgezegd worden (niet met of zonder rekeninghouder)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 359861
Gebruiker
Hongaren3x
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Buitenlands personeelsleden proberen al 2 maanden betaalrekening op te zeggen (zelfs tolk ingehuurd ivm taal barriere) en steeds krijgen ze een foutmelding: "Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het a.u.b. later opnieuw. "
Iedere week gebeld en gevraagd wanneer dit wordt opgelost: niet dus. Vandaag een medewerkster aan de telefoon gehad die zelfs zei: ik kan u niet helpen omdat ik de rekeninghouder niet aan de telefoon heb. NEE, DIE IS NA 2 MAANDEN WACHTEN TERUG NAAR ZIJN GEBOORTELAND GEGAAN! Er worden maandelijks kosten voor de betaalpas en rekening afgeschreven terwijl ze niets kunnen opzeggen!!

De oplossing

Betaalrekeningen opzeggen

6 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste M. van den Elzen,

    Wat vervelend dat het opzeggen van de rekeningen zo moeizaam verloopt voor de buitenlandse medewerkers. Het klopt dat ze zelf de rekeningen moeten opzeggen, dat kun jij helaas niet doen.

    Er zijn verschillende manieren om de rekening op te zeggen. Dit kan in Mijn ING, let daarbij op dat het saldo minimaal €20 is. Hiermee worden de pakketkosten verrekend en het restant wordt overgemaakt naar een Europese IBAN naar keuze van rekeninghouder.

    Mocht de rekeninghouder niet meer in kunnen loggen, dan kan de rekening telefonisch worden opgezegd, indien het saldo tussen de €20-€250 is. Daarvoor kunnen ze bellen met +31 20 22 888 88. We kunnen ze ook in het Engels te woord staan.

    Hopelijk kun je hier verder mee.

    Met vriendelijke groet,

    Janneke
    ING|Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste,

    Zoals Janneke in haar bericht al aangaf is het alleen mogelijk voor de rekeninghouders zelf om de rekening op te heffen. Ook het overboeken kan alleen gedaan worden door de betreffende rekeninghouders. Indien de rekeninghouders dit geregeld willen hebben zullen zij écht zelf nogmaals contact op moeten nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Sebas
    ING Webcare
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Marianne,

    Oei, dat lijkt me niet een goede oplossing voor de Hongaren. Wellicht breng je ze hiermee onnodig in de problemen. En dat is vast niet de bedoeling.

    Wellicht kunnen ze samen met iemand bellen die wel Engels spreekt, zodat het opgelost kan worden.

    Het telefoonnummer had ik in mijn eerste bericht vermeld.

    Met vriendelijke groet,


    Janneke
    ING|Webcare
  4. Auteur
    Hongaren3x
    Datum
    Beste Janneke, wanneer ik de Hongaren kon bereiken was dat geen probleem geweest .... maar helaas wisselen zij vaak van telefoonnummer. Je mag het natuurlijk ook zelf proberen het op te lossen maar mij lukt het vooralsnog niet en ik wil deze 3 rekeningen sluiten omdat de kosten doorlopen en ik de bedragen reeds heb uitgekeerd aan de Hongaren.
    Ik wil deze week de bedragen overboeken en dan zal ik je de telefoonnummers van de Hongaren geven zodat je zelf de rest kan afhandelen cq. de Hongaren kunt bellen om de rekeningen af te sluiten is dat een plan?
    MvG, Marianne
  5. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Marianne,

    Helaas is dat geen optie, je kan ze zelf ook niet bereiken geef je aan omdat ze vaak van telefoonnummer wisselen. Natuurlijk willen we wel de rekeningen opheffen maar dit kan alleen via contact met de persoon waar de rekening van is.

    Wellicht kan je ze op de een of andere manier wel bereiken zodat ze zelf contact op kunnen nemen en wij de zaak af kunnen handelen.

    Met vriendelijke groet,

    Jildou
    ING Webcare
  6. Auteur
    Hongaren3x
    Datum
    Hallo, bedankt voor het bericht. Een of andere manier enzovoorts is al uitgevoerd en niet tot de gewenste resultaat gekomen. Helaas komt ING niet met vernieuwde oplossingen.
    MvG, Marianne

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hongaren3x
Datum
Uiteindelijke oplossing
NIETS HEEFT ING BANK OPGELOST. ZE GEVEN STEEDS AAN DAT HONGAREN ZELF OP EEN OF ANDERE MANIER CONTACT MOETEN OPNEMEN.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen