Klacht ING Bank: Betalen voor een betaalpas die ik niet gebruik.

OAB23

Van de ING kreeg ik een brief waarin staat dat wij vanaf 1 september 2018 kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van een rekeningnummer die wij alleen als vaste lasten rekening gebruiken. Voorheen was dat niet het geval. Mijn betaalrekening wordt onderdeel van het OranjePakket en gaat € 1,55 per maand kosten. En moeten wij verplicht een Betaalpas hebben. Omdat ik voor deze rekening geen gebruik maak van de betaalpas, vind ik dat ik niet voor de betaalpas hoef te betalen. Ik wil die betaalpas niet eens hebben. Daarom vind ik die € 1,55 niet gepast.

Ik ben bereid om te betalen voor een rekening, maar niet voor de betaalpas die ik niet gebruik.

ING Bank
    Hallo O.A. Blom,

Ik snap zeker dat het niet leuk is dat er kosten in rekening worden gebracht voor de rekening.

Als je de rekening niet alleen gebruikt voor de Hypotheek, maar ook voor andere vaste lasten, worden er kosten in rekening gebracht vanaf 1 september 2018.

Het is verplicht dat elke rekeninghouder een Betaalpas heeft op de rekening. Dit omdat je zonder Betaalpas geen inlog hebt voor Mijn ING. Vandaar dat iedere rekeninghouder een Betaalpas ontvangt. Voor een tweede Betaalpas worden kosten in rekening gebracht van €1 per maand. Bij een gewone Betaalrekening (op één naam) zit de Betaalpas standaard in het kostenpakket.

Groeten,

Lotte
    Webcare ING
    OAB23
    Ik ben het niet eens met de reactie van ING; betalen voor een rekening vind ik okay, maar betalen voor betaalpas(sen) die niet gebruikt wordt(worden) niet. Er zullen zeker meer mensen zijn die dit een probleem vinden. Een beetje klantvriendelijkheid mag ik toch verwachten van de ING.
    ING Bank
    Hallo O.A. Blom, ik snap jouw reactie echter kunnen wij hier niks aan veranderen. Vanaf 1 september 2018 gaan wij deze kosten in rekening brengen.

Groeten,

Anita
    Webcare ING

OAB23
Uiteindelijke oplossing Geen oplossing, ING voert een ´nieuwe´ beleid en houdt helaas geen rekening met aangedragen oplossing.