Klacht ING Bank: BKR registratie zonder enige kennisgeving

RoelOosterhuis

Tijdens het aanvragen van een kleine lening stuitte ik op een probleem, er bleken twee BKR registraties te zijn op mijn naam, namelijk van de ING (d.d. 04/14). Van deze registraties (ontstaan door doorlopend krediet) was ik niet op de hoogte, na enig rondbellen bleek dat de ING een adreswijziging in het verleden niet had overgenomen in hun systeem. Verder heeft de ING geen contact met mij opgenomen via de mail of telefonisch (welke volgens hen niet bekend waren, maar wel in mijnING staat vermeld en juist zijn!). De ING is destijds overgegaan op het sturen van brieven naar een oud adres en heeft ook daar een aangetekende brief naartoe gestuurd.
Ook van de tweede registratie heb ik niets vernomen, terwijl ik toen al geruime tijd op mijn huidige adres woonde (vanaf 10/13) . Deze registratie kwam voort uit de eerste (ongeoorloofde roodstand). Als ik hiervan op de hoogte was geweest dan had ik voor de aangetekende brief al actie ondernomen, maar deze gelegenheid had ik helaas niet!

Ik hoop een passende oplossing te vinden voor dit probleem, zoals verwijdering van de registratie door nalatigheid van de ING.

ING Bank
    Beste Roel,

Bedankt voor je bericht. Jammer om van je situatie te horen. Het is belangrijk dat je jouw adres wijzigt als je verhuisd, zodat de gegevens up-to-date zijn. Dit is echter wel eigen verantwoordelijkheid. Omdat je dit niet hebt gedaan, kan ik hier helaas niks voor je betekenen.

Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Tjitske
    ING Webcare
    RoelOosterhuis
    ING heeft een klant verloren, andere banken informeren klanten wel via andere middelen zoals email/telefoon. Ook een beetje vreemd om te zeggen dat er niet gebeld kon worden omdat er geen telefoonnummer bekend zou zijn terwijl deze geregistreerd staan om TAN codes te ontvangen.
    RoelOosterhuis
    ING biedt klanten slechte service, gaan ook in de ontkenning als zij in gebreken blijven en trekken hierbij hun klanten in twijfel.