Klacht ING Bank: Blokkade zakelijke rekening wordt door ING zonder reden aangehouden.
Details
De klacht
ING vraagt verificatie van vertegenwoordigers van de rekeninghouder. Op dezelfde datum dat deze gegevens door ING worden ontvangen, wordt ook de rekening geblokkeerd. In ''het systeem'' van ING staat de ontvangstbevestiging. De blokkade wordt echter niet opgeheven. De twee weken daarna ingeplande betalingen worden dus niet uitgevoerd (salaris, loonbelasting, BTW, etc.). Pas als wij na de vakantieperiode voor deze buitengewoon vervelende situatie bellen met ING dan erkent de telefoonmevrouw dat het vervelend is. Zij zal het verzoek tot deblokkering sturen naar de afdeling ''Deblokkering''. ING slaagt erin de genoten vakantie direct ongedaan te maken. Het ongemak veroorzaakt door het onnodig handhaven van een blokkade, de gevolgen van betalingsachterstanden, norse berichten van de belastingdienst; die gevolgen zijn geheel voor de klant, daar voelt de veroorzaker, de ING geen verantwoordelijkheid!De oplossing
Dienstverlening gericht op de klant niet op het proces.Nu is het de klant die ING moet benaderen om te wijzen op een falende administratie. Het lijkt ondenkbaar dat de ING contact op zou nemen met de klant om een eenvoudig administratief onderwerp af te handelen.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.