Klacht ING Bank: Blokkade zakelijke rekening wordt door ING zonder reden aangehouden.

# 121986
G. Hoekstra

ING vraagt verificatie van vertegenwoordigers van de rekeninghouder. Op dezelfde datum dat deze gegevens door ING worden ontvangen, wordt ook de rekening geblokkeerd. In ''het systeem'' van ING staat de ontvangstbevestiging. De blokkade wordt echter niet opgeheven. De twee weken daarna ingeplande betalingen worden dus niet uitgevoerd (salaris, loonbelasting, BTW, etc.). Pas als wij na de vakantieperiode voor deze buitengewoon vervelende situatie bellen met ING dan erkent de telefoonmevrouw dat het vervelend is. Zij zal het verzoek tot deblokkering sturen naar de afdeling ''Deblokkering''. ING slaagt erin de genoten vakantie direct ongedaan te maken. Het ongemak veroorzaakt door het onnodig handhaven van een blokkade, de gevolgen van betalingsachterstanden, norse berichten van de belastingdienst; die gevolgen zijn geheel voor de klant, daar voelt de veroorzaker, de ING geen verantwoordelijkheid!

Dienstverlening gericht op de klant niet op het proces.
Nu is het de klant die ING moet benaderen om te wijzen op een falende administratie. Het lijkt ondenkbaar dat de ING contact op zou nemen met de klant om een eenvoudig administratief onderwerp af te handelen.

ING Bank
    Beste heer, mevrouw Hoekstra,

Wat een vervelende en frustrerende situatie. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Om deze situatie in de toekomst te voorkomen heb ik deze klacht geregistreerd zodat we dit kunnen verbeteren.

Ik wil je mijn excuses aanbieden voor de ervaren situatie.

Groet,

Gerard - ING Webcare Team
    G. Hoekstra
    Dat de ING handelt gedreven door eigen voordeel en niet ten dienste van de klant wordt treffend geïllustreerd door het volgende. Tijdens de periode van blokkade van de rekening wordt toch door ING een afschrijving verwerkt: De periodieke afrekening van de bankkosten van de ING!
    Uw invoelende reactie namens ING is mij helaas niets waard. Excuses voor uw administratieve nalatigheid en voor het ontbreken van een klantgerichte oriëntatie zou passender zijn.
    ING Bank
    Beste,

Jammer om te lezen dat onze reactie niets waar is. Wij hebben i.i.g. je klacht geregistreerd en nogmaals excuses voor het ongemak.

Groet,

Deniz
    ING Webcare team
    G. Hoekstra
    Er is als eerste en als tweede reactie een invoelende opmerking geplaatst. Een 2e voorstel voor afhandeling is niet gedaan. Zoals: ''Meneer de klant, de blokkade van uw rekening heeft onnodig lang voortbestaan. Dat valt u niet aan te rekenen. Wat kunnen we doen om het ontstane ongemak te verminderen?'' Ik antwoord: ''Beste bank, fijn dat u voor de klant wilt meedenken. Stuurt u mij een briefje dat in periode X door overmacht betalingensopdrachten door de bank niet zijn verwerkt.'' Moeilijk??

G. Hoekstra

Ook een klacht indienen over ING Bank?