Klacht ING Bank: Blokkeren creditcard in het buitenland

Theo

ING heeft er een handje van om de creditcard van vakantiegangers in het buitenland te blokkeren. Als ze een afschrijving bij een tankstation of geldautomaat zien is di. t al verdacht en blokkeren ze je creditcard. Moet je soms van te voren aangeven om op vakantie te gaan? Ze maken reclame voor het gemak in het buitenland maar niet alleen wij maar ook vele andere mensen hebben dezelfde ervaring. Zelfs na deblokkeren kunnen ze niet garanderen dat het weet gebeurd. Wat heb je nu aan zo'n bedrijf? helemaal niets toch. Ze begrijpen niet hoe vervelend het is als je je hotel wilt betalen en dat ding doet het niet. Als je klaagt gaan ze er niet verder op in en vergoeden alleen je telefoonkosten √° 15 euro. Ze blijven maar zeggen dat ze smsjes gestuurd hebben> Maar ben je dan verplicht om je mobiel mee te nemen, dacht het niet. Het beste wat de mensen kunnen doen is de ING links laten liggen met hun gammele creditcard policy en overstappen naar VISA. Is iets duurder maar geen kosten ING.

Dat de ING stopt met het te pas en te onpas blokkeren van creditcards. Dit zogenaamd voor je eigen veiligheid. Nou, laat de mensen zelf de verantwoordelijkheid dragen en de ING bellen als ze hem verloren zijn. Zo heb je er niets aan in het buitenland.

ING Bank
    Beste Theo,

Ik snap dat dit een vervelende situatie voor je is, maar zoals je zelf al aangeeft blokkeren we je creditcard voor je eigen veiligheid. Het lijkt mij handig om voor dit soort situaties sowieso je telefoon mee te nemen zodat we dit ook snel kunnen oplossen.

Ik kan hier verder op dit moment niets aan veranderen.

Groet,

Gerard - ING Webcare team
    Theo
    ING zegt hier niets aan te kunnen doen en bied geen oplossing. De beste oplossing dat je meld als je naar het buitenland gaat en dat je dan 100% garantie moet hebben dat hij in deze periode niet geblokkeerd wordt. Dit lijkt mij haalbaar. Is een kwestie van eerst aantekening lezen en dan (niet) blokkeren. Onbegrijpelijk hoe de ING zich opstelden tegenover dit probleem.
    ING Bank
    Beste Theo,

We kunnen ervoor kiezen om eerst een aantekening te maken, maar wanneer er wel fraude wordt gepleegd schiet dit niet zoveel op. Ik snap heel goed dat het in deze situatie totaal niet uitkomt dat je creditcard wordt geblokkeerd, maar dit is wel iets wat we blijven doen.

Groet,

Linda
    ING Webcare team
    Theo
    ING bied geen oplossing maar zegt gewoon dat ze creditcarten blijven blokkeren in buitenland. Dus zodra je plotseling tankt met een huurauto in het buitenland is dat verdacht en wordt hij geblokkeerd. Kun je midden in de nacht (tijdsverschil) gaan bellen om hem te laten deblokkeren. Sorry ING maar jullie kunnen echt niet bepalen wat fraude is. Hier moet ING echt een definitieve oplossing voor vinden. Zo is de creditcard onbruikbaar. Over naar VISA.

Theo

Ook een klacht indienen over ING Bank?