Klacht ING Bank: Boete van ING bij verkoop woning met “voordeelrente”

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 252629
Gebruiker
mikersd
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Als je 4 brieven schrijft aan het bestuur van de ING
wordt er gewoon nog steeds niet door hen gereageerd. Je krijgt vervolgens
diverse keren dezelfde antwoorden van de klachtenafdeling. Ik voel me niet
serieus genomen als het gaat om mijn klacht.

Mijn klacht is:

Ik heb een hypotheek bij ING met een zogenaamde
"voordeelrente" blijkbaar. Dit betekent dat als ik mijn huis verkoop
en de nieuwe hypotheek niet bij de ING afsluit ik vervolgens een boete krijg.
Dus bij de ING blijven en geen boete krijgen en bij ING weggaan en wel een
boete krijgen. Dan moet ik dus ook voor een hogere rente kiezen bij ING terwijl
ik bij een andere bank een veel lagere rente en lagere maandlasten kan
krijgen(zoals het ook hoort). Dit is dus nooit verteld en ook niet geadviseerd,
terwijl ik 2 verschillende hypotheekadviseurs heb gehad bij ING. Alles moest ik
snel tekenen want dan zou ik nog een lage rente kunnen krijgen werd mij
verteld. Dit is niet integer handelen van de bank en ook niet meer van deze
tijd. Gaat ING zo om met klanten? Is dit de manier om het vertrouwen terug te
winnen van klanten, zeker na de economische crisis? Telefonisch wil de ING mij
niet helpen en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Stuur maar een
brief zeggen ze. Dit heb ik inmiddels al 4 x gedaan aangetekend naar de ING(aan
het bestuur). Ik ben benieuwd hoe de AFM hier mee omgaat en wat ze bij Radar
hier van vinden.

De oplossing


Ik heb mijn huis verkocht per 1-3-2017 en verwacht geen
boete bij verkoop van mijn woning, want dit kan niet, is niet meer van
deze tijd en is niet iets waar ING voor staat lijkt me, of wel?

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedenavond MFM Eikenboom,

    Ik begrijp jouw punt in deze kwestie.

    Het is echter zo dat er bij aanvang (voorafgaand) aan de hypotheek je een contract bent aangegaan met bepaalde voorwaarden. In de voorwaarden staat onder andere vermeld dat je bij het doorbreken van het contract een boete moet betalen. Het wordt daarom heel erg lastig om hierin je gelijk te krijgen, gezien het feit dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden.

    De hypotheeknemer zal, en dat is niet in het bijzonder alleen ING, altijd terugvallen op de voorwaarden waarvoor je hebt getekend.

    Voor verdere vragen hierover wil ik je verwijzen naar onze ING hypotheekadviseurs die inzage hebben in jouw hypotheek. Je kunt contact opnemen met mijn collega's via telefoonnummer 020-2288888.

    Vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mikersd
Datum
Uiteindelijke oplossing
Van het kastje naar de muur weer. Lees de klacht eens goed door. Dat doen jullie net zoals mijn klachtenbrieven niet. Jullie volgen niet de richtlijnen van de ING en denken niet in het belang van de klant. Het advies was niet goed en niet uitgelegd en toegelicht. Radar en de Kifid weten wellicht raad hier mee. Ik wil een echte reactie en een oplossing.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen