Klacht ING Bank: Buitenlandse overboeking nooit aangekomen

SpookjeJJ

Ik heb 27 december 2018 geld overgeboekt naar Amerika. Inmiddels is het 18 januari 2019 en het geld is in Amerika nog steeds niet ontvangen. ING gebeld, die geven aan dat ze een onderzoek kunnen starten maar dan moet ik wel even € 30,-- betalen. De bank in Amerika kan diegene ook niks vertellen.
Het geld is van mijn rekening geboekt, nooit aangekomen bij de 'ontvanger"
Waar is mijn geld? Ik wil het geld teruggestort hebben maar ik ben toch gekke Henkie niet om € 30,-- te betalen terwijl jullie mijn geld kwijtraken. Tevens wordt er gezegd dat ik mijn geld terug kan krijgen, misschien nog wel, als ik een officiële klacht indien. Ik wil geen klacht indienen, ik wil mijn geld gewoon terug.

Of achterhalen waar het geld is en zorgen dat de ontvanger dit alsnog op de rekening gestort krijgt, of het geld terugstorten aan mij, de verzender.

ING Bank
    Hi J. Jonker,

Allereerst: wat ontzettend vervelend dat het bedrag niet aangekomen is! Ik snap dat je graag wil weten waar het geld is gebleven.

Een stukje achtergrondinformatie: We kunnen de betaling inderdaad laten onderzoeken. Dit kost 30 euro. Het opstarten van een onderzoek, aanmaken van dossier, contact met ontvangende bank etc. kost tijd en de bijdrage die we vragen dekt een deel van de kosten die wij hiervoor maken.
    Wij gaan dan kijken waar de fout ligt en hoe we die op kunnen lossen.
    Belangrijk hierin is dat je die 30 euro terug krijgt als blijkt dat de fout bij ons ligt.

Het kan inderdaad zo zijn dat het bedrag alsnog ergens verschijnt, maar daar kan ik je geen garantie over geven. Vandaar dat ik je toch adviseer om een boekingsonderzoek te laten starten.

Vriendelijke groet,

Roos
    Webcare ING

Ook een klacht indienen over ING Bank?