Klacht ING Bank: Cash gaat geld kosten!

H.B.M. Grobbink

De ING-bank liet rond 8 juli 2019 zijn rekeninghouders weten dat zij wellicht zouden kunnen profiteren van een korting op de kosten van een betaalpas! Veel opmerkelijker in datzelfde bericht is echter de aankondiging dat opname van geld bij een automaat PER OPNAME maar liefst 0,80 Euro gaat kosten!
Ik zal hier niet oprakelen hoe de ING wel vaker uit de bocht vloog, maar deze nieuwe actie vind ik werkelijk verbijsterend! Omdat de boodschap op een geniepige manier wordt gebracht, omdat betalen zonder cash zeer regelmatig problemen oplevert (ING heeft regelmatig een flinke storing!), maar vooral omdat ik niet "gedwongen" wens te worden hoe ik betaal. Mijn manier -en die van vele anderen- om uitgaven te beheren is cash geld in de portemonnee!
Als aanvulling op mijn klacht: op de website van de bank (MijnING) levert de zoekopdracht "klachtenregeling" of "klacht indienen" niets op! Om uit te vinden hoe je een klacht moet indienen moet je eerst een zoekmachine gebruiken! Contact met hun klanten, anders dan via de klantenservice of een kantoor, heeft de ING kennelijk liever ook niet.
De Consumentenbond heeft de macht om te beinvloeden, daarom doe ik graag een oproep aan de Consumentenbond om de kat de bel aan te binden!

Afzien van kosten voor de consument bij geldopname!

Goedemorgen H.B.M. Grobbink,

Ik begrijp dat je een aantal vraagtekens hebt bij deze kortingsactie. De kortingsactie is voordelig voor klanten die geen contante geldopnames doen, maar alles betalen via 'Mobiel Betalen', Apple Pay of de Betaalpas in winkels.

Voor klanten die wel graag contant geld op willen kunnen nemen zonder kosten is deze actie niet geschikt. Het Oranjepakket is een digitaal pakket, om die reden wordt deze kortingsactie aangeboden, maar uiteraard kan elke klant zelf beslissen of dit ook een aantrekkelijke actie is.

Er hoeft dus niets te veranderen!

In het bericht lees ik dat je er niet helemaal uit kwam met het indienen van een klacht. Dit is mogelijk door op onze website 'klacht' in te vullen via de zoekbalk, dan kom je tot het volgende resultaat: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/u-heeft-een-vraag-of-klacht.html. Maar via dit kanaal is natuurlijk ook altijd mogelijk ;-)

Ik hoop dat ik je wat meer duidelijkheid heb kunnen geven over de actie!

Goedemorgen H.B.M. Grobbink,

Er hoeft dus niets te veranderen!

Ik hoop dat ik je wat meer duidelijkheid heb kunnen geven over de actie!

H.B.M. Grobbink
    Neen, u heeft niet meer duidelijkheid gegeven! U blijft volharden over die zgn "actie", maar mijn klacht heeft betrekking op de kosten die ING in rekening gaat brengen voor opname van cash! Dat vind ik verbijsterend.
    ING Bank
    Dat is jammer om te horen. Deze kosten gelden wanneer je gebruik gaat maken van de korting op het pakket. De korting is namelijk bedoelt voor klanten die geen contante opnames meer doen ;-)

ING | Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?