Klacht ING Bank: Cash gaat geld kosten!
Details
De klacht
De ING-bank liet rond 8 juli 2019 zijn rekeninghouders weten dat zij wellicht zouden kunnen profiteren van een korting op de kosten van een betaalpas! Veel opmerkelijker in datzelfde bericht is echter de aankondiging dat opname van geld bij een automaat PER OPNAME maar liefst 0,80 Euro gaat kosten!Ik zal hier niet oprakelen hoe de ING wel vaker uit de bocht vloog, maar deze nieuwe actie vind ik werkelijk verbijsterend! Omdat de boodschap op een geniepige manier wordt gebracht, omdat betalen zonder cash zeer regelmatig problemen oplevert (ING heeft regelmatig een flinke storing!), maar vooral omdat ik niet "gedwongen" wens te worden hoe ik betaal. Mijn manier -en die van vele anderen- om uitgaven te beheren is cash geld in de portemonnee!
Als aanvulling op mijn klacht: op de website van de bank (MijnING) levert de zoekopdracht "klachtenregeling" of "klacht indienen" niets op! Om uit te vinden hoe je een klacht moet indienen moet je eerst een zoekmachine gebruiken! Contact met hun klanten, anders dan via de klantenservice of een kantoor, heeft de ING kennelijk liever ook niet.
De Consumentenbond heeft de macht om te beinvloeden, daarom doe ik graag een oproep aan de Consumentenbond om de kat de bel aan te binden!
De oplossing
Afzien van kosten voor de consument bij geldopname!De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.