Klacht ING Bank: Cheque kan niet worden gevonden

qwer1234

Ik heb een buitenlandse cheque geheel volgens voorschriften aangetekend verzonden naar de ING. Volgens POST NL zijn de cheques een dag na verzending bezorgd. Na vijf weken heeft de ING in een telefoongesprek aangegeven dat ik kosten moet betalen om een onderzoek te laten uitvoeren en heb ik een email bevestiging gekregen dat de cheque niet is verwerkt en niet op mijn rekening is bijgeschreven en dat ik een copy van voor en achterkant van de cheque op moet sturen plus een copy van post nl bewijs zodat kan worden onderzocht wat er met de cheque is gebeurd.

Als ik zelf niet contact had gezocht wordt er dus niets met mijn cheque gedaan. Het gaat om een aanzienlijk bedrag en ben al mijn hele leven klant bij ING, ik vind het daarom geen stijl dat dit mogelijk is en dat ik nu met bewijs moet komen. De cheque loopt het einde van de maand af en ik begin me nu echt zorgen te maken dat ik een bedrag van 5 cijfers kwijt raak.

Ik wil dat er direct iemand gaat onderzoeken wat er met mijn cheque is gebeurd voor de feestdagen anders heb ik een heel groot probleem.

ING Bank
    Beste qwer1234,

Wat vervelend om te horen dat je ingestuurde bankcheque niet door ons is ontvangen. Je hebt contact gehad hierover met onze klantenservice. Je kunt de gevraagde gegevens per e-mail retour sturen naar de betreffende afdeling. Uiteraard krijg je hier terugkoppeling over.

Meer informatie over het innen van een bankcheque kun je vinden op onze site: https://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/bankcheque/index.html

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?