Klacht ING Bank: Datum Kwartaallimiet aanzuiveren een week opschuiven

S.

Ik heb een kwartaal limiet bij ING, deze wordt iedere maand netjes aangezuiverd.
Nu belde ik ING net omdat het limiet weer voor 9 Maart 2019 aangezuiverd dient te zijn. Ik heb aangegeven dat ik 15 Maart mijn loon ontvang en ik het dan weer kan aanzuiveren. De ING wil met geen mogelijkheid meedenken en gaan niet de aanzuiver datum op 15 Maart zetten. Ze zeiden als het voor 9 Maart niet is aangezuiverd is dan wordt u daarvoor gestraft en blokkeren wij het gelijk. BELACHELIJK dit slaat echt helemaal nergens op. Ik heb het limiet al dik een jaar en altijd netjes aangezuiverd. Het gaat om 1 week later

Ik wil dat de ING klantvriendelijker wordt en meedenkt met haar klanten en de datum voor aanzuiveren van het limiet 1 week opschuift namelijk aanzuiverdatum op 15 Maart 2019

ING Bank
    Beste S.

Wat vervelend dat het je niet gaat lukken om voor de vereiste datum 24 uur positief te staan.

Het Kwartaallimiet is een duidelijk product. De productvoorwaarde is dat je bij gebruik van het limiet één keer in de drie maanden minstens één werkdag (= maandag t/m vrijdag) een positief saldo moet hebben op je Betaalrekening. Een werkdag begint om 12.00 uur ’s nachts en eindigt 24 uur later. Je zorgt dan elk kwartaal dat je minimaal 24 uur in de plus staat.

Uiteraard denken we graag met je mee. Maar de productvoorwaarden kunnen we niet wijzigen.

Ik wil je vragen om met onze Klantenservice contact op te nemen zodat we samen met jou kunnen bespreken of er wellicht een ander product beter bij je past.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare
    ING Bank
    Goedemiddag meneer/mevrouw S.,

Ai, wat vervelend dat het loon net te laat ontvangen wordt. Het Kwartaallimiet heeft als eis om eenmaal in de drie maanden op een werkdag 24 uur positief te staan. Je hoeft dus niet elke maand een positief saldo te hebben.

In de voorwaarden van het Kwartaallimiet wordt aangegeven dat ING het tekort direct mag opeisen wanneer er niet gedurende één volledige werkdag per drie maanden een positief saldo op de Betaalrekening aanwezig is geweest. Het limiet wordt dan direct door het systeem ingetrokken. Spijtig genoeg kunnen wij de datum niet een week opschuiven, daar kan ik je dus helaas niet mee helpen.

De voorwaarden zijn via deze link te vinden: https://www.ing.nl/particulier/lenen/rood-staan/kwartaallimiet/index.html##voorwaarden

Mocht je er echt niet uitkomen, dan wil ik je adviseren om telefonisch contact op te gaan nemen met het telefoonnummer dat onderaan de volgende link te vinden is: https://www.ing.nl/particulier/betalen/betalingen-doen/betalingsachterstand/index.html. Mijn collega's gaan dan de mogelijkheden met jou bespreken.

Groeten,
    Sabrina
    ING | Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?