Klacht ING Bank: De omgekeerde bewijslast.

M.C.G. de Langen

ING heeft ooit, meer dan 35 jaar geleden, een gratis en/of rekening aangeboden. daar heb ik tot heden gebruik van gemaakt, naast het gebruik van een eigen rekening. Ik heb in al die jaren geen betaalpas(sen) gehad en deze ook niet gewild.
Wil ik nu gratis gebruik blijven maken van deze rekening moet ik aantonen dat ik meer dan 35 jaar geleden deze rekening gratis gekregen heb. Dat ik ook de laatste jaren geen kosten betaal voor deze rekening, is mij al medegedeeld, is geen bewijs. Daarnaast word ik verplicht om twee betaalpassen af te nemen en te betalen.
Met de uitspraak: Het spijt ons al U door deze wijziging Uw rekening opzegt, voert de bank deze wijziging door.
Aangezien alle gezamenlijke lasten middels automatische afschrijvingen vanaf betreffende rekening worden verzorgd, geeft het opheffen van deze rekening veel werk. Dat had de ING waarschijnlijk ook bedacht.
Het is de zoveelste keer dat ik voor een voldongen feit gezet wordt. Doet mij verlangen naar de oude Postbank en ik ga serieus uitzoeken of elders betere service wordt gegeven.

Wijziging niet doorvoeren.

ING Bank
    Beste M.C.G. de Langen,

Goed dat je contact met ons opneemt! Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt, maar zoals er eerder ook is uitgelegd kost het actief gebruiken van een Betaalrekening geld. Wij vinden het dan ook belangrijk dat iedere klant die gebruik maakt van een Betaalrekening bijdraagt aan de kosten hiervan. Als alle klanten namelijk bijdragen aan de kosten dan kan het tarief per klant lager gehouden worden en blijft bankieren bij ING voor iedereen toegankelijk.

In jouw geval wordt de Betaalrekening actief gebruikt en zal deze dan ook getarifeerd worden. Mocht je een bewijsstuk hebben waaruit blijkt dat ING de rekening niet mag tariferen dan ontvangen wij deze uiteraard graag, zodat we de tarifering kunnen stopzetten.

De reden dat je een tweede Betaalpas ontvangt komt doordat bij elke en/of rekening een tweede Betaalpas hoort volgens onze huidige Voorwaarden en overige regelingen voor particuliere rekeninghouders. Je kunt deze voorwaarden terug lezen op onze website.

Ik begrijp dat je de Betaalrekening wilt opzeggen, maar dat dit veel werk kost door de automatische afschrijvingen. Wij zouden het jammer vinden dat je ons gaat verlaten, maar mocht je naar een andere bank gaan dan is het altijd mogelijk om gebruik te maken van de Overstapservice. Deze service bieden alle banken in Nederland aan. Je kunt de Overstapservice aanvragen bij de bank waar je naar toe wilt. Er wordt dan voor gezorgd dat alle incasso's afgeschreven worden van jouw nieuwe Betaalrekening bij de andere bank.

Groeten,

Daphne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?