Klacht ING Bank: diefstal van 2775 euro van mijn rekening

Klachtnummer
# 169408
Gebruiker
flanderhijn@hotmail.com
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb 7 jaar geleden een machtiging gegeven aan mijn zoon. Dit, omdat ik voor de veiligheid en mijn verblijf in het buitenland dan kon beschikken over 2 pasjes. Beide pasjes zijn in mijn bezit. Ik ging er vanuit dat hij alleen een machtiging had om met een pinpasje in mijn opdracht geld van mijn rekening te halen, en heb niet meer aan deze machtiging gedacht. Nu leef ik in onmin met mijn zoon en heeft hij 2775 euro van mijn rekening gestolen. Mijn volledige maandinkomen en mijn vakantiegeld. Het bevreemd mij dat ik als eigenaar van het rekeningnummer eerst een INLOGCODE moet intypen, en om geld over te schrijven nog een TAN-CODE. Ik ben zelf in het bezit van de lijst met TAN-codes. Naar nu blijkt hoeft de gemachtigede geen enkele code in te typen om bij mijn geld te komen, en zie hierdoor dat de gemachtigde meer macht heeft over de betreffende rekening dan ik. Ik vind dit een gat in het systeem van de ING en eis dit geld terug, of dat de ING deze onterechte overboeking terug draait.

De oplossing

terug boeken door de ING van het gestolen bedrag omdat ik vind dat het een gat in het systeem van de ING is.

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste heer Flanderhijn,

    Wat een vervelende situatie zeg! Erg jammer om te horen dat het zo is gegaan. Ik wil je vragen om meteen contact op te nemen met onze Alarmlijn via 020 22 888 00 en een melding te doen van Fraude.

    Vriendelijke groet,

    Tjitske
    ING Webcare
  2. Auteur
    flanderhijn@hotmail.com
    Datum
    Hier ben ik niet mee geholpen, en ook mensen die hetzelfde overkomt niet! Het is puur een gat in het systeem van de ING dat een gemachtigde meer macht heeft over de rekening dan de eigenaar. Hoe komt een gemachtigde aan de inlog code en ook nog de TAN code?????????? Dit is een mooi onderwerp voor het programma KASSA en de Nationale Ombudsman.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste heer Flanderijn,

    Nogmaals erg vervelend deze situatie.

    Het klopt niet dat een gemachtigde meer bevoegdheden heeft over de rekening dan de rekeninghouder zelf. Ook een gemachtigde die toegang heeft tot Mijn ING moet bezitten over inlogcodes en ontvangst van TAN-code mocht hij geld over willen boeken.

    Daarnaast kan ik u aanraden om de machtiging zo snel mogelijk in te laten trekken. Hiervoor kunt u dit formulier gebruiken: https://www.ing.nl/media/ING_machtiging-betaalrekening_tcm162-49652.pdf

    Het formulier kunt u opsturen naar:
    ING Bank N.V.
    Antwoordnummer 40440
    8900 TR LEEUWARDEN

    Met vriendelijke groet,

    Linh
    ING Webcare team

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen