Klacht ING Bank: Directie ING bank reageert niet op mijn brief van 28 na 10 weken met verzoek geen 14% rente te betalen maar 8%!

# 181921
nbes

Dit is mijn 2e klacht voor het probleem de hardnekkig weigering van ING om over een schuld geen 14% maar 8% te betalen. Ik heb 3 jaar lang 14% over een schuld moeten betalen! Het kan ook anders en voorgesteld middels een persoonlijke krediet 8% te betalen met een gelijke maandelijkse asflossing. Lijkt me een redelijk verzoek als je een forse schuld hebt. Inmiddels is de schuld afgelost. Op mijn 2e brief is niet binnen de gestelde termijn van 6 weken gereageerd! Ook op mijn eerste brief werd pas gereageerd na melding op de klachtenkompas! Ik vrees dat het hoogste rechtsorgaan in deze zaak een uitspraak moet doen....

Oplossing: ik wil 8% rente betalen in plaats van 14% die 3 jaar lang is betaald alsmede kwijtschelding van de restschuld op 1 januari 2016 wegens falend toezicht.

ING Bank
    Beste Nicolaas,

Bedankt voor je bericht. Onlangs hebben wij je een brief gestuurd dat we niet ingaan op je eis om de rente te verlagen en de vordering kwijt te schelden. Mijn collega's hebben ook de reden daarvan uitgelegd.

Op het moment van aanvragen, vetrekken van de Creditcard toetsen we jouw inkomen voor het gewenste limiet van € 7.000,00. Er wordt ons kwalijk genomen dat wij het limiet niet tussentijds naar beneden hebben bijgesteld omdat je inkomen lager was dan bij de verstrekking. Wij hebben niet de mogelijkheid om jouw inkomsten te monitoren en kunnen daarom jouw limiet niet aanpassen. Als je toen van mening was dat het limiet niet passend was bij de situatie, had je contact op kunnen nemen daarover.

Voor meer informatie kun je de brief raadplegen. Daar staat er ook in wat je moet doen als je het oneens bent met de uitkomst.

Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Tjitske
    ING Webcare
    nbes
    De laatste brief van ING is 19 april 2016 met willens en wetens feitelijke onjuistheden over mijn eisen. Dat is 4 mnd geleden!
    In de ING brief staan de stappen om in beroep te gaan bij de directie. Daar heb ik gebruik van gemaakt en bezwaar schrift ingediend op 28 mei 2016.
    Ik verwacht per omgaande van de directie ING een serieus en to the point antwoord. Geen gezwets in webcare of verdraaiingen, onjuistheden in brieven met het doel eigen verantwoordelijk te ontlopen. Mvg.

ING Bank
    Beste Nicolaas,

Het lijkt me dat we de klacht hier kunnen sluiten en dat je wacht op het antwoord van de directie.

Groet,

Tjitske
    ING Webcare
    nbes
    Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn brief van 28 mei 2016. Ik wil wachten tot de brief van de directie binnen 14 dagen, tot 15 september, is ontvangen.