Klacht ING Bank: door fout bank wordt bedrag 2 x afgeschreven

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 431751
Gebruiker
Gerard
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bank zegt betaling mislukt, kijk op saldo blijkt de betaling inderdaad niet gelukt te zijn.Tevens kijk ik in opdrachten daar staat de opdracht niet vermeld. Maak het geld opnieuw over, na het overmaken kijk ik of het deze keer wel gelukt is, blijkt plots het bedrag 2x afgeschreven te zijn.
Bel hierover de bank, reactie die ik krijg is dat ik zelf maar het geld bij de ontvanger terug moet halen. Uitgelegd dat fout bij de bank ligt, toch moet ik zelf maar zien dat ik geld terug krijg. Geef aan dat ik dat niet vind kloppen, krijg als reactie kan dit als klacht melden. Dit laten doen. Vraag wanneer ik reactie krijg op mijn klacht. Antwoord is die krijgt u niet. Wij zien dit als mededeling.

De oplossing

Verwacht minstens een reactie op mijn klacht, en verwacht in dat bank met een oplossing komt in plaats van dat ik moet regelen met ontvanger dat het geld terugkomt

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    Wat ontzettend frustrerend dat het nu 2 keer is afgeschreven. Feit is dat wij als bank dit bedrag niet kunnen terugboeken omdat hier door u, als klant, akkoord voor is gegeven. Om die reden willen we u vragen om zelf in contact te komen met de ontvanger zodat het bedrag kan worden teruggeboekt.

    Excuses voor dit ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gerard
Datum
Uiteindelijke oplossing
De ontvanger heeft na mijn verzoek inderdaad het geld teruggestort, maar ik vind dat hiermee niet de klacht opgelost is. Want enige antwoord wat ik hier krijg is dat zij niks kunnen, niet hoe ze het probleem in het vervolg gaan voorkomen waardoor dit niet meer voorkomt. Want in mijn ogen zou het niet zo moeten zijn dat ik degene ben die de fouten van de bank moet oplossen. In dit antwoord hoor ik namelijk nog steeds niet hoe de bank van plan is, deze fouten in de toekomst op te gaan lossen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?