Klacht ING Bank: Door fout ING moet ik wachten!

Piet1957

Bij erven van rekening moeder wordt ten onrechte pensioen uit Duitsland gestort.
ING corrigeert dat door mij een lang formulier in te laten vullen en vervolgens 2 keer het bedrag terug te storten op rekening Duits pensioen.
Nu moet ik wachten totdat Duits pensioen het geld weer terugstort en dat duurt al 1 maand en 11 dagen. Laatst gebeld met klachtenfunctionaris, die met het bericht kwam dat het weer van een andere instantie teruggevorderd moet worden.
Dus ik moet wachten omdat de ING fouten maakt!!!
Wanneer de ING een fout maakt is de klant benadeeld, en als de klant een fout maakt is de klant ook benadeeld. Wanneer gaat de ING zijn verantwoording eens nemen en stopt het met verschuilen achter regels en technische onmogelijkheden wanneer zij een fout maken?

ING maakt foutief gemaakte terugstorting meteen weer ongedaan en stort het geld op de erven van rekening.
De terugvordering van het geld van het pensioenfonds is niet mijn verantwoording.
Het smoesje is dat het Duitse pensioenfonds het alleen mag terugstorten op de rekening waar het vandaan komt. Ze kunnen ook de fout corrigeren en dan vervolgens de rekening verder blokkeren voor verder gebruik totdat het geld terug gestort is.
Ik ben bereid een formulier in te vullen tot het beëindigen van de rekening, dat kunne zij dan aanhouden totdat het Duits pensioenfonds het geld teruggestort heeft, en dat kunnen ze vervolgens weer op hun bedrijfsrekening storten. Zo heeft de ING namelijk ook de fout kunnen maken!!!
Ik vind het verder tekenend dat ik de oplossing moet bedenken, en dat de ING zich alleen maar verschuilt achter regels en technische onmogelijkheden!!!

ING Bank
    Hoi Piet, Dank voor jouw bericht. Het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies misgaat. Wij willen dit uiteraard graag corrigeren. Daarom wil ik je verzoeken om contact op te nemen met de Servicedesk Nabestaanden. Deze afdeling heeft namelijk alle informatie die nodig is om jou hierbij te helpen. Groet, Hilbert
    ING Webcare team
    Piet1957
    De klacht is duidelijk en uw klachtenfunctionaris Nicole van Bergen weet er alles van. Ik verwacht weinig van contact met de servicedesk nabestaanden omdat zij samen met uw klachtenfunctionaris precies weten wat er aan de hand is.
    Bovendien hebben zij mij bij herhaling gezegd dat zij er niets aan kunnen doen.
    Ik wil simpelweg het geld terug gestort krijgen wat de ING van de bankrekening ten onrechte heeft overgemaakt.
    ING Bank
    Hallo Piet, Ik raad je aan om in gesprek te blijven met mijn collega Nicole en mijn collega's van de Servicedesk Nabestaanden. Zoals mijn collega Hilbert aangaf hebben zij alle informatie om jou verder te helpen. Groet,
    Intan
    ING Webcare team
    Piet1957
    De ING maakt fouten en de klant moet er maar achteraan bellen!!! Onacceptabel! Geen wonder dat de ING staatssteun nodig heeft, klantenservice is een onbekend begrip voor ING.

Piet1957

Ook een klacht indienen over ING Bank?