Klacht ING Bank: Dwang naar klanten om te gaan internetbankieren

klantonvriendelijk

Sinds kort heeft de ING laten weten, dat het niet meer mogelijk is 'n wijziging in 'n periodieke automatische overschrijving door te geven via het tot nu toe gebruikte formulier, telefonisch, of aan de balie van een hunner kantoren.
Dat kan nu alleen nog d.m.v. internetbankieren.
Het is mijn persoonlijke keuze, om geen gebruik te maken van de mogelijkheid tot internetbankieren.
Nu doet zich het probleem voor, dat er 'n periodieke overschrijving gewijzigd moet worden, i.v.m. huurverhoging.
Ik heb mij vervoegd bij de balie van 'n ING-kantoor. De baliemedewerker heeft bevestigd, dat hij niets voor mij kon doen, behalve 'n klacht doorgeven , en mij eventueel wegwijs maken in het internetbankieren.
Van het aanbod tot het doorgeven van mijn klacht, heb ik gebruik gemaakt, maar ik wil graag zelf bepalen, of ik ga internetbankieren!!!!!
Mag 'n bank zomaar dit soort klant-onvriendelijke maatregelen nemen?

IK wil 'n andere mogelijkheid aangeboden krijgen om automatische periodieke betaalopdrachten te wijzigen, bij voorkeur middels 'n formulier.

ING Bank
    Beste klant,Vanwege volumedaling en de opkomst van internetbankieren, is het te kostbaar geworden om deze stroom in stand te houden. Ik begrijp dat dit niet handig voor je is. Ik laat je graag terugbellen door een collega, om de situatie met je door te nemen. Je wordt naar verwachting morgen gebeld.Groet,
    Candice
    ING Bank
    Beste klant,Van mijn collega heb ik begrepen dat je inmiddels gebeld bent. Ik ga er vanuit dat het gesprek voor iets meer opheldering gezorgd heeft. Mochten wij jou in de toekomst nog eens ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag!Groet,
    Candice
    klantonvriendelijk
    Ik ben gebeld door een medewerker van ING , die mij wederom heeft uitgelegd, dat ik de wijziging van de huidige betaalwijze alleen kan doen via internetbankieren.
    Ik ben inmiddels met de verhuurder tot 'n enigszins ingewikkelde, maar doeltreffende oplossing gekomen.
    ING Bank
    Gelukkig dat er een oplossing is! Ik wens je alvast een prettig weekend! Groet,Linda
    www.ing.nl/webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?