Klacht ING Bank: Dwingen tot internetbankieren

Harry

Maandelijks wordt mijn huur automatisch afgeschreven.
Hoogte van de huur is veranderd.
Ik wil dat de maandelijkse overschrijving overeenkomstig verandert.
In verleden waren daar formulieren voor.
Verleden jaar kon ik dat op een ING-filiaal laten doen door klantenservice.
Nu weigeren ze dat, ze zeggen dat dit alleen via internetbankieren kan.
Dat wil ik niet (niet veilig genoeg).
Er zijn ook mensen die dat niet kunnen (bijv. m'n moeder van 92,
m'n zoon die psychotisch is, m'n dochter die digibeet is).
En lastig voor mensen die geen computer hebben.

De mogelijkheid om alle normale bankzaken te kunnen blijven doen
ook zonder internetbankieren, tegen redelijke (lage) onkosten.

ING Bank
    Bedankt voor het plaatsen van jouw klacht. Ik kan me voorstellen dat je zelf wilt bepalen hoe jij je bankzaken regelt, digitaal of door middel van overschrijvingskaarten. Dit vinden wij ook erg belangrijk. Het wijzigingen van periodieke overschrijvingen is inderdaad sinds kort niet meer schriftelijk mogelijk. Ik snap dat dit lastig is voor mensen zonder computer. Het is echter wel nog steeds mogelijk om overschrijvingskaarten in te sturen. Ik raad je aan de periodieke overschrijving stop te zetten en maandelijks een overschrijvingskaart in te sturen voor de betaling van de huur. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag. Of neem contact op via www.ing.nl/contact.Vriendelijke groet,Marlies
    ING Webcare team
    www.ing.nl/webcare
    Harry
    De reactie van de ING bank is niet positief op de essentiële
    delen van de klacht. Mensen die niet willen of om wat voor reden dan ook niet kunnen internetbankieren worden niet voldoende tegemoet gekomen ! Afgezien daarvan: Mij is ook al eerder verteld dat stopzetten periodieke overschrijving via internetbankieren moet !?!
    ING Bank
    Beste, Als je geen Mijn ING of de Mobiel Bankieren App gebruikt kun je een Periodieke Overboeking laten beëindigen via 020 22 888 88. Mijn collega's helpen je graag verder!Vriendelijke groet,
    Intan
    ING Webcare team
    www.ing.nl/webcare
    Harry
    Klantenservice ING gebeld, het blijkt niet mogelijk om periodieke overboeking te veranderen (wel stoppen) zonder internetbankieren. Dit is het beleid van de bank, dwingen je tot internetbankieren. Dit is (nog) niet bepaald veilig, zie de berichten in de media van afgelopen weken en maanden: veiligheidsproblemen met internetproviders, servers van banken en bij computer-gebruik.
    Als je niet wilt/kunt internetbankieren is mijn advies :
    GA WEG BIJ ING-BANK, bij andere banken kan je wél terecht!

Harry

Ook een klacht indienen over ING Bank?