Klacht ING Bank: Een dienstverlenende installing mag een klant niet verplichten, om bepaalde browsers te gebruiken!

sad Niet opgelost
Marly2909

Ik heb een beleggingsrekening bij de ING Bank. Op 1 april 2020 ontving ik van de ING Bank, waarin medegedeeld werd, dat mijn Beleggen met Beheer-rekening zou gaan stoppen. In de brief werd het hoe en waarom van deze actie uitgelegd en dat ik kon kiezen voor het alternatief: "Het Nieuwe Beleggen". Na de motivatie gelezen te hebben, was er voor mij geen enkel probleem, om over te stappen naar dit nieuwe beleggingsproduct van de ING Bank.
Ik ging naar de internetsite van de ING Bank en logde onder mijn naam in, net zoals ik dat anders doe, wanneer ik transactie via mijn rekening doe. Ik volgde de instructies, die in de brief aangegeven stonden en was er vrij snel doorheen en alles leek goed te gaan. Ik wilde uiteraard de nieuwe overeenkomst bekijken en gebruikte het commando dat daarvoor klaar stond. Echter, daarna gebeurde niets meer, dat wil zeggen: het beeld werd grijs en er verscheen geen tekst. Dus ook geen overeenkomst. Nog eens proberen, maar dat bracht niet het gewenste resultaat. Ik heb toen een andere pc genomen en dezelfde actie uitgevoerd met hetzelfde resultaat: geen tekst.
Daarop hebben we de klantenservice van de ING Bank gebeld. Na 10 minuten wachten kreeg ik iemand aan de telefoon. Ik legde hem het probleem uit en hij zei, dat hij zou gaan vertellen, wat ik precies moest doen, welke knopjes ik moest indrukken, om bij het gewenste resultaat te komen. Zo gezegd, zo gedaan. Op het moment suprême kreeg ik hetzelfde resultaat, als dat ik zelf al een paar keer eerder had gehad: een grijs scherm. "Onbegrijpelijk", was het commentaar aan de andere kant van de lijn. "Dat moest aan de Browser liggen", werd er gezegd. Om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen, vertelde ik meteen, dat ik Windows10 en Microsoft Edge gebruikte. Nou, dat was in ieder geval niet goed, want ik zou Google Chroom moeten gebruiken. Toen ik die meneer zei, dat ik zelf wel uitmaak, welke browser ik wil gebruiken en dat dat zeker niet Chroom van Google zou zijn, werd medegedeeld, dat het dan niet zou werken. Gelukkig heb ik naast Edge ook Firefox geïnstalleerd en daar ging het wel meteen goed.
Naar mijn mening is het onacceptabel, dat een dienstverlenende instelling als een bank bepaalde software vereist, om een product te kunnen gebruiken. Zeker als dan ook nog eens blijkt, dat de door de bank gekozen werkwijze met andere tool te omzeilen is.
Of wist de servicedeskmedewerker wellicht niet beter?

Het door de ING Bank zelf gepromote internetbankieren moet voor iedereen eenvoudig en zonder problemen te gebruiken zijn. Daarbij is het min of meer voorschrijven van bepaalde software niet aan de orde. De ING Bank moet er gewoon voor zorgen dat hun programma's op alle gangbare platforms door alle gangbare browsers gebruikt kan worden.
En als ze dat niet willen, dan moeten ze dat in het inlogscherm van het internetbankieren zetten, waar ze dan aan kunnen geven welke browser gebruikt zou moeten worden.
En als het bovenstaande allemaal niet waar is, dan moeten ze hun medewerkers aan de klantentelefoon beter instrueren.

ING Bank
    Beste Marly2909,

Je geeft aan dat je Edge gebruikt in combinatie met Windows 10 en dat hier enkele functies niet in werken.

Wij verplichten niemand om bepaalde browsers te gaan gebruiken, echter zullen niet alle webbrowsers onze website goed weergeven. Dit heeft niets met ons te maken, maar met de ondersteuning van deze webbrowser.

Zo is Edge een relatief lichte webbrowser die voor standaard functies ontzettend goed werkt, omdat het complexere functies niet ondersteunt. Het kan dan echter wel zo zijn dat, zoals je hebt ervaren, niet alles goed werkt.

Wij proberen onze website zo te maken dat de gangbare webbrowsers er mee kunnen werken, maar het kan een keer voorkomen dat dit niet het geval is.

Ik ga jouw feedback registreren en hoop dat je in de toekomst verder geen problemen ervaart met bankieren in Edge.

Daphne
    ING Webcare

Marly2909
Onvoldoende.

Ook een klacht indienen over ING Bank?