Klacht ING Bank: Eenzijdig intrekken tweede creditcard en gemachtigde betaalpas na 30 jaar wegens ontbreken info.

sad Niet opgelost
NognetklantING#1

Eenzijdig door bank beëindigen van extra creditcard en tweede betaalpas gemachtigde. Onlangs heeft de bank mij kenbaar gemaakt dat zij enige gegevens zouden missen en daarom genoodzaakt zouden zijn de tweede creditcard en een tweede betaalpas van de gemachtigde te beëindigen. In dit geval gaat het om de betaalrekening van mijn vrouw en de tweede kaarten zijn voor mij bestemd. Deze situatie bestaat al een jaar of 30. Mijn gegevens zijn bij ING bekend omdat ik daar een eigen rekening heb. Ik vind het zeer klant onvriendelijkheid om, i.p.v. te vragen de ontbrekende gegevens aan te vullen, zomaar eenzijdig de kaarten in te trekken. Een en ander heeft tot gevolg dat wij in actie moeten komen om de situatie te herstellen. Mijn vrouw en ik mogen nu samen naar ING kantoor op zoek dat nog niet is wegbezuinigd en daar een mij onbekende administratieve handeling gaan verrichten. Dan nieuwe passen met nieuwe pincodes.

In plaats van beëindigen passen mij duidelijk aangeven welke info ontbreekt en mij in de gelegenheid stellen deze aan te leveren. Daarnaast de toonzetting van dit soort brieven in de toekomst wijzigen. De brieven irriteren mij omdat het lijkt alsof ik enig verwijtbaar gedrag heb laten zien.

ING Bank
    Goedemiddag P. ten Holt,

Ik heb u net telefonisch gesproken over de ontvangen brieven. Zoals afgesproken zal ik een melding maken over de manier van communiceren in de brief, en is er een verzoek ingediend waardoor de gemachtigde Betaalpas niet vervangen hoeft te worden.

Voor de extra Creditcard op uw naam en de gemachtigde Betaalpas op uw naam voor de rekening van uw vrouw, kan uw vrouw telefonisch contact opnemen via 020 22 888 88.

Ik hoop dat de klacht hiermee voldoende afgehandeld is!

Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare
    NognetklantING#1
    Fijn dat het blijkbaar toch anders opgelost kan worden en dat de ING de toonzetting van hun klantcorrespondentie opnieuw gaat bezien.

NognetklantING#1
ING gaat benodigde gegevens uit eigen systeem halen en gaar authorisatie telefonisch met ons afhandelen. Verder wordt er intern melding gemaakt van mijn klacht over toonzetting van de correspondentie. Ik ben blij verrast over de snelheid waarmee ING het probleem heeft opgelost. Uiteindelijk blijkt degene die vanuit ING de toezegging doet niet de persoon die zich meldt om het uit te werken; deze laatste blijkt ook niet geïnformeerd. Gevolg: onduidelijk of het nu wordt geregeld en of dit wordt geregeld voor alle passen die mijn vrouw en ik als gemachtigde voor elkaars rekening hebben.

Ook een klacht indienen over ING Bank?