Klacht ING Bank: Euro onnodig omzetten in GBP

sad Niet opgelost
Komatsu300

ING werkt niet mee om tot een oplossing te komen van een klacht.

Het bedrijf ING gewoon de overboekingen laten passeren in Euro`s naar een IBAN rekening nummer met BIC.

Komatsu300
    Via @twitter en whataps dachten we het probleem op te lossen maar het tegendeel is waar. ING blijft volhouden dat het aan UWV ligt of aan Revolut.

UWV zou ponden (GBP) hebben aangeleverd, mijn WAO uitkering.
    Revolut heeft geen Euro valuta rekening.

UWV vertelt mij telefonisch dat de uitkeringen altijd in euro`s worden betaald, en dat is logisch.

Revolut heeft gewoon een Europees IBAN euro valuta rekening, als ik mij niet vergist Lloyd. Bovendien is Revolut een onderneming in Letland zo Europees als wat met een Euro platform. Ook het VK is een EU lidstaat waar banken een EU valuta platform ondersteunen in dit geval GBxxREVO xxxx xxxxx xxxx xx

Makkelijker kan haast niet maar ING blijft volhouden om toch ponden over te maken tegen hoge wisselkoersen, die ik nu ook weer om moet zetten in Euro`s.

ASR de grootste speler in pensioenen betaalt mij elk kwartaal uit via deze Revolut rekening gewoon netjes in EURO`S zoals iedereen dat eigenlijk doet om mij te betalen. Waarom die ING nou niet.....is dat zo`n speciale bank of zo? Waarom willen ze nu zo dwars liggen? Ik betaal tientallen euro`s aan wisselkoersen zomaar.... voor helemaal niets.

ING , zet dit recht!
    ING Bank
    Goedemorgen W. Brinkman,

Ik kan me voorstellen dat je niet geconfronteerd wilt worden met onnodige kosten. Zoals we inmiddels via verschillende kanalen hebben besproken, is dit niet een keuze noch werkwijze van ING.

Daarnaast gaat het in deze situatie om een rekening van UWV. Wij hebben vanwege Wet- en regelgeving dan ook geen mogelijkheid om hier informatie over te verstrekken aan derden, laat staan dat wij hier wijzigingen in aan kunnen brengen.

Dit is echt een situatie die met de partijen moet worden doorgenomen die hier rechtstreeks bij betrokken zijn. Hopelijk komt er dan alsnog snel meer duidelijkheid over hoe dit kan worden rechtgezet.

Vriendelijke groet,

Ronnie
    ING Webcare

Komatsu300
ING, u hoeft mijn naam hier niet in de openbaarheid te plaatsen dat vind ik misplaatst. U maakt de fout om ponden naar een euro rekening over te boeken zonder mijn toestemming en van UWV. U geeft geen oplossing voor de fout die u maakt, u kunt gewoon euro`s overboeken op mijn euro rekening net zoals een ieder ander. Het gaat om mijn rekening waar nu ponden op staan door uw toedoen, ik wil dat u contact met UWV opneemt om de zaak uit te leggen wat er is mis gegaan. Nogmaals u moet gewoon uw werk goed uitvoeren en dan is er niks aan de hand, hoe moeilijk kan dat zijn. Dus wat spreken we af?

Ook een klacht indienen over ING Bank?