Klacht ING Bank: Foutief overgeboekt

KR 1993

Ik heb een rekening met roodstand helaas door omstandigheden. daardoor nu bij kredietbank en heb ik een leefgeldrekening bij andere bank, ik heb nieuwe woonruimte gekregen en moest borg betalen, tot ik mijn oude borg terugkrijg en het die persoon weer terug kan betalen. helaas is dit door iemand op de oude rekening gestort, na bellen met de ing krijg ik geen gehoor op de vraag of het teruggestort kan worden ivm roodstand ondanks dat ik heb aangegeven dat er gewerkt wordt aan terugbetaling van de roodstand in de toekomst. Ik krijg niet meewerkende en meedenkende mensen aan de lijn. Deze dame heeft mij willen aan rust in mijn situatie om mijn problemen op termijn ook financieel te kunnen oplossen. Jullie willen nu over de rug van een ander het geld binnen harken.

Dat het geld teruggestort wordt naar mevrouw

Beste KR 1993,

Wat vervelend dat er nog onduidelijkheid is! Ik heb je zojuist geprobeerd te bellen, maar ik kreeg helaas helemaal geen gehoor (alleen een lange pieptoon). Klopt dit telefoonnummer wel? Of ligt dit wellicht aan mijn telefoonverbinding?

Was de oude Rekening opgeheven? Of was deze nog actief? Wanneer de Rekening was opgeheven, hoort het geld automatisch te zijn teruggeboekt naar de verzendende partij. Hebben zij dit niet retour gekregen?

Verder begrijp ik dat jij een regeling hebt getroffen met onze afdeling Achterstanden. Klopt dit? Zo ja, had jij ook al gebeld met onze afdeling Achterstanden op: 020 584 77 75. Op werkdagen zijn zij van 8.00 uur tot 20.00 uur bereikbaar en op zaterdagen van 9.00 uur tot 12.00 uur. Zij kunnen dan ook nog even met je meekijken en meedenken over de mogelijkheden in dit geval.

Franck
    Beste KR 1993,

Het is niet de bedoeling dat je het gevoel hebt gekregen dat we niet mee willen denken. Ik begrijp dat er momenteel nog een achterstand loopt, maar dat hier nog geen regeling voor is getroffen.

We zijn uiteraard bereid om mee te denken en mee te werken, maar hiervoor moet wel al een en ander geregeld zijn. Anders zijn onze handen vooralsnog gebonden.

Daarnaast is het goed om te weten dat onze leidinggeven verantwoordelijk zijn voor het goed draaiende houden van onze teams en taken. De mogelijkheden en verantwoordelijkheden binnen ons beleid staan vast, waardoor het geen toegevoegde waarde heeft om een manager te spreken. Dit in combinatie met de huidige thuiswerk situatie, zorgt ervoor dat dit niet mogelijk is.

Hopelijk krijg je snel alles rond met de schuldhulpverlening, zodat we er samen voor kunnen zorgen dat je financiële zaken weer op de rit komen!

Vriendelijke groet,

Ronnie

Beste KR 1993.

Graag kijken we met je mee naar de mogelijkheden.
    Ik heb je gebeld en heb de voicemail ingesproken.

Zou je hierop willen reageren?

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare
    Hoi KR 1993,

Ik ben bang dat we dat belmoment net gemist hebben.. Zijn er wellicht morgen tijdstippen waarop je te bereiken bent?

Met vriendelijke groeten,

Vincent | ING Webcare
    Hoi KR 1993,

Wat fijn je vandaag eindelijk gesproken te hebben. Er is wederzijds overleg geweest, en volgens mij is de situatie én de actie die je moet ondernemen duidelijk.

Laat het vooral weten wanneer er vragen zijn! We helpen je graag op weg.

Hartelijke groet,
    Lysanne

KR 1993
Helaas is de klacht niet opgelost. Ik vind het niet fair dat een grote organisatie weinig coulance toont en iemand persoonlijk wordt tekort gedaan door een foutieve boeking. Terwijl ik heb aangegeven wat de situatie is. En het dus niet fair is dat ik die persoon niet het geld terugkrijgt en ik kans dus nu kans maak om uit de schuldhulpverlening gezet te worden.

Ook een klacht indienen over ING Bank?