Klacht ING Bank: foutive overschrijving naar ing rentepuntenwinkel

Arjan

Ik heb per abuis zelf een bedrag overgemaakt naar het rekeningnummer van de ing rentepuntenwinkel. Inmiddels 3 keer gebeld met de rentepuntenwinkel. Ze zeiden dat ik naar mijn eigen bank (Rabobank) moet en mijn bank moet initiatief nemen om dit bedrag terug te vragen. Mijn bank zegt dat ik dit zelf moet doen want de begunstigde is bekend (Ing rentepuntenwinkel in dit geval). Een mailtje gestuurd naar de ing rentepuntenwinkel waarop ik als antwoord kreeg dat mijn verzoek wordt doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. Vervolgens hoor ik niets meer van ing.

Ing rentepuntenwinkel moet dit bedrag naar mijn rekeningnummer terugstorten, dit bedrag was niet voor hun bedoeld.

Hoi Arjan,

Wat frustrerend moet het zijn om door beide partijen heen en weer gestuurd te worden. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Ik laat je klacht in behandeling nemen, en we nemen hierover contact met je op. Dit wordt wel na het weekend.

Ik wens je voor nu een fijne zondag :)

Linda
    ING Webcare team
    Arjan
    Ing heeft nog geen contact met mij opgenomen. Hoe staat het ermee?
    Beste Arjan,

We hebben helaas nog geen update voor je. Mijn collega's zijn e.e.a. voor je aan het uitzoeken. Zodra we meer informatie voor je hebben, laten we het weten. Ik hoop dat je het nog even af kunt wachten!

Candice
    ING Webcare team - www.ing.nl/webcare
    Beste klant,

Ik heb van mijn collega vernomen dat er contact met je opgenomen is. Ik hoop dat je naar tevredenheid geholpen bent.

Fijne dag verder!

Candice
    ING Webcare team - www.ing.nl/webcare
    Arjan
    Ing belde mij inderdaad. Ze hebben opnieuw hetzelfde verteld. Ze willen het geld niet terugstorten op mijn verzoek. Ze willen dat mijn eigen bank Rabobank hiervoor opdracht geeft. Maar dat doet Rabobank niet want de begunstigde is in dit geval bekend (ing rentepuntenwinkel). Weer van het kastje naar de muur gestuurd door ing. Wilt u (ing) dit tenminste hier schriftelijk op uw reactie zetten dat jullie een verzoek nodig hebben van de Rabobank? Dan probeer ik daarmee weer naar de Rabobank.
    Beste Arjan,

Ik snap dat dat zo voelt. De Rabobank kan een bemiddeling opstarten, waarbij zij vragen aan ons om het bedrag terug te storten naar jouw betaalrekening. Omdat zij de opdrachtgevende bank zijn, kunnen alleen zij dit regelen.

Hopelijk lukt het alsnog!

Willeke
    ING Webcare Team

Ook een klacht indienen over ING Bank?