Klacht ING Bank: Garantie weigeren tijdens garantieperiode

DaVaMa

Product gekocht via rentepuntenwinkel. Binnen garantieperiode zijn gebreken ontstaan. ING weigert hierin een behulpzame positie in te nemen en wimpelt alle klachten af. Ook de fabrikant (Sennheiser) werkt hier niet in mee. Ik word gedwongen ook zelf met Sennheiser contact te hebben, terwijl ING dit zou moeten doen.

Sennheiser zelf claimt dat alle gebreken door gebruik zijn ontstaan, maar weigeren hiervoor onderbouwing te geven. Zelfs softwarematige klachten worden hieronder geschoven. Dit terwijl ze zelf nooit in 4 jaar tijd een firmware update hebben uitgebracht.
Ik erken dat het product goed gebruikt is, en dat in ieder geval een deel van de gebreken door gebruik zijn ontstaan, maar dit doet naar mijn mening niet af aan de validiteit van mijn andere klachten.

De garantietermijn is verlopen tijdens de klachtafhandeling, vervolgens trekt de ING zijn handen er van af.

Dat ik weer normaal gebruik kan maken van mijn product en dat de gebreken verholpen zijn. Het liefst heb ik voor mijn product (gedeeltelijke) reparatie van de mechanische schade en volledig herstel van de softwarematige gebreken. Alleen als dit echt niet kan zou ik nog mijn geld terug willen.

Beste DaVaMa,

Vervelend om te horen dat het door jou gekochte product gebreken is gaan vertonen.

Ik wil je vragen om dit kort te sluiten met onze Puntenwinkel zodat we dit tot op de bodem voor je kunnen uitzoeken.

Yvonne
    He Ing,

Ik probeer het al 2 maanden op te lossen met de puntenwinkel, maar zij weigeren zich aan hun verantwoordelijkheden te houden en wijzen me naar de fabrikant. De fabrikant weigert garantie te verlenen zonder dit goed te onderbouwen(naar mijn mening, er zijn echt enkele valide punten, maar ze weigeren mijn grootste klacht te erkennen)

Ondertussen duurt de afhandeling zo lang dat ik nu te horen heb gekregen dat de garantieperiode is verlopen, en ze dus niets meer voor me kunnen doen. Telefonisch contact wordt ook geweigerd.

Het is toch wel heel mooi dat je iemand zo lang af kan houden totdat de garantie verloopt, en dan te claimen dat er niets meer mogelijk is.
    DaVaMa
    Oja, ter verduidelijking, de puntenwinkel weigert contact en claimt dat de periode verlopen is, met de fabrikant heb ik geen contact meer, dat had al nooit moeten gebeuren.
    Goedemorgen DaVaMa,

Als je niet tevreden bent over een product, kun je dit tot 30 dagen na aankoop gratis terug sturen naar de ING. Als er technische mankementen daarna ontstaan, kun je inderdaad contact opnemen met de fabrikant, Sennheiser in dit geval.

Ik raad je aan om toch nog een keer contact met hen te zoeken en de situatie voor te leggen, daarbij ook wijzend op het feit dat de naar jouw mening mankementen zijn begonnen binnen de garantieperiode. Je benoemt de specifieke mankementen niet, maar je mag inderdaad kwaliteit verwachten van Sennheiser.

Michiel
    He Michiel,

Ik heb met de ING een koopovereenkomst, niet met Sennheiser. Jullie moeten dan voor mij een oplossing zoeken, niet ik bij de fabrikant.

DaVaMa
    Ik wil hier geen discussie houden over hoe de wet werkt of waar ik recht op heb, misschien heb ik het mis, maar volgens en het juridisch loket :

en de consumentenbond:

begrijp ik toch echt dat de verkopende partij een oplossing moet zoeken, en mij niet alleen naar de fabrikant hoeft door te verwijzen.
    Beste DaVaMa,

Onze Puntenwinkel heeft jouw klacht uitgezocht en een uitspraak hierover gedaan. Ik begrijp dat je het niet eens bent met de uitkomst hiervan.

Ik wil je vragen om via onze eigen klachtenprocedure hierover een klacht te melden. Via deze link kun je daar de benodigde informatie over vinden: https://www.ing.nl/klachten

Yvonne

DaVaMa
Geen, ik word weer doorgestuurd. Kastje muur verhaal. Ik vraag me af of er iemand uberhaupt naar de inhoud heeft gekeken.

Ook een klacht indienen over ING Bank?