Klacht ING Bank: geen app mogelijk

Klachtnummer
# 381342
Gebruiker
desire
Datum
1 reactie

Details

De klacht

mijn telefoon HTC 620 desire zegt dat hij niet compatibal is met de ING mobiel bankieren app.

De oplossing

Maak installeren van de app mogelijk, zoals voorheen

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemorgen desire,

    Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Het is inderdaad zo dat Android 4.4.4/ iOS versie 9 en lager niet langer ondersteund worden.

    De reden hiervoor is dat we genoodzaakt zijn bepaalde verouderde versies van de Mobiel Bankieren app dicht te zetten ivm wijzigingen noodzakelijk voor PSD-II wetgeving die niet toegevoegd kunnen worden aan deze verouderde versies.

    Wanneer je hierdoor geen gebruik meer van de App kunt maken (ook niet op een ander toestel), dan kun je de App van jouw toestel verwijderen en in Mijn ING blokkeren. Het is dan weer mogelijk om TAN-codes te ontvangen.

    De TAN-codes gaan echter wel verdwijnen. Je kunt dan de Scanner aan gaan vragen. Dat regel je zo:

    Log in op Mijn ING en gebruik de lichtgrijze zoekbalk bovenaan de pagina ‘Waar ben je naar op zoek?’. Daar type je vervolgens "TAN Stopt wat zijn mijn opties?"
    Je krijgt dan twee resultaten te zien, de tweede link is voor het aanvragen voor de Scanner.

    Verder bieden we in de ING Puntenwinkel korting op een Samsung toestel mocht je toch graag de App willen gebruiken: https://www.ing.nl/punten/search/samsung.

    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Groeten,
    Sabrina
    ING | Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen