Klacht ING Bank: Geen controle voor Wettelijk vertegenwoordiger

Wanhopige klant

De vader van mijn ki deren heeft geen gezag over onze 3 kinderen. Toch krijgt hij het voor elkaar om bij de ING een betaalrekening te openen. Ondanks dat er door de ING verkocht wordt dat alleen met de Wettelijk Vertegenwoordiger (ik dus) een jongere een betaalrekening kan openen.

Met geen enkele mogelijkheid kan ik nu mijn ex bij de ING uit het systeem halen als wettelijk vertegenwoordiger.

Er wordt dus niet gecontroleerd aan de bali of hij de wettelijk vertegenwoordiger is van zijn kinderen.

Ik wil dat de bank er voor zorgt dat ik te boek kom te staan als wettelijk vertegenwoordiger en niet mijn ex.

En ik wil dat er een standaard protocol komt waar baliemedewerkers zich aan moeten houden als het gaat om de controle hiervan.

ING Bank
    Goedenavond! Goed dat je dat aangeeft!

Dit is wel een hele serieuze situatie. Ik begrijp dat je ex wel de vader is van je kind?
    Er is dan namelijk wel een manier om hem af te melden als wettelijk vertegenwoordiger. Als de vader uit het ouderlijk gezag gezet is door de rechter dan kun je met het bewijsstuk langskomen op een kantoor om hem af te melden.

Met virendelijke groeten,

Vincent | ING Webcare.

Wanhopige klant
    Mijn ex-man is niet uit de ouderlijke macht gezet. Hij heeft vanaf de geboorte al geen gezag. Alleen de erkenning.

Als je niet getrouwd bent en geen geregistreerd partnerschap hebt dan moet de vader na de geboorte het gezag aanvragen. Dit is alleen mogelijk met de toestemming van de moeder.

Mijn ex heeft nooit gezag aangevraagd en daardoor ben ik de enige die het gezag heeft.

Ik heb daar ook bewijs van. Ik heb een uitreksel van het gezagsregister.

Ik heb vandaag 2x contact gehad met de klantenservice en ik ben 2x op kantoor Harderwijk geweest.

De baliemedewerker weet niet hoe hij het op moet lossen en heeft een melding gedaan die nu opgestuurd wordt naar een andere afdeling. Het probleem is alleen dat ik via mijn dochter weet dat mijn ex 1 dezer dagen die rekening gaat openen. En ik dus niet wil wachten op antwoord van die afdeling.

ING Bank
    Goedemorgen M.R. Bosch,

Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is momenteel.

Uit jouw bericht begrijp ik dat er op dit moment wordt uitgezocht door ons of dit wettelijk kan/mag en hoe we dit kunnen oplossen. Voor nu lijkt het me, hoe lastig dit ook is, het beste om dit af te wachten.

Het spijt me dat ik niet met één druk op de knop kan zorgen dat jouw ex geen toestemming krijgt om een rekening te openen. Want zoals gezegd, het wordt op dit moment uitgezocht wat hierin beleid is.

Jeroen
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?