Klacht ING Bank: Geen hulp aan iemand die dat nodig heeft ivm corona

Postkantoor

Ik werk op een postkantoor, vandaag kwam een klant van ons binnen. Een oudere man die niet kan praten. Hij wilde geld overmaken, een groot bedrag aan de gemeentelijke belastingen amsterdam. Wij doen dat niet maar tot onze verbazing had ING hem ook niet willen helpen ivm corona. Ik heb hem geholpen en alles ingevuld maar ik ben erg kwaad op de bank, het is geen stijl om iemand die hulp nodig heeft met bankzaken zo te behandelen. Waarschijnlijk gaat het om locatie Rokin.

Ik wil dat er geholpen wordt als daar om gevraagd word. Ik werk ook om mensen te helpen, ING medewerkers horen dat ook te doen.

Goedenavond,

Bedankt voor je bericht!

Begrijp ik nou goed dat je voor de ING werkt op kantoor? Wanneer je op kantoor/servicepunt werkt dan kun je die procedure volgen met betrekking tot klachten. We kunnen niet helpen met interne klachten.

Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik het graag.

Groet,

Tjitske
    ING Webcare
    Postkantoor
    Nee, ik werk op een soort postkantoor. Een kantoorboekhandel waar we veel post verwerken.
    Duidelijk.

Het spijt me te moeten horen dat wij deze meneer niet hebben geholpen. Ik zet de klacht graag voor je door, maar zou dan wel graag duidelijk hebben wat precies het verhaal is.
    Je geeft aan dat meneer een groot bedrag over moest maken en dat jij hem hebt geholpen met het invullen.
    Wat heb je ingevuld? Gaat het om een acceptgiro of gaat het om een overschrijvingskaart?
    Is er door ons ook aangegeven waarom wij dit niet voor meneer gedaan hebben?

Graag hoor ik hier meer over.

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare
    Postkantoor
    Meneer kan niet praten en was erg over zijn toeren. Hij had een overschrijfboekje bij zich en vroeg, op papier, of wij hem konden helpen met overschrijven. Dat is iets wat de bank, in dit geval dus ING, hoort te doen en wij verwezen hem dan ook naar ING. Hij schreef toen dat de bank hem niet wilde helpen ivm corona!!! Ik heb een bedrag van 500 euro overgeschreven naar de gemeentelijke belasting Amsterdam. Ik weet meneer zijn naam niet want pas toen hij weg was realiseerde ik me wat belachelijk deze aktie van ING is. Ik denk dat het om ING op het Rokin gaat want meneer woont in de buurt. Ik zelf werk op de Singel 250
    ING Bank
    Bedankt voor de toelichting.

Ik begrijp dat het belangrijkste is dat meneer kan worden geholpen. Bedankt dan ook voor je inzet!

Uiteraard is dit ook onze insteek en zullen we klanten niet zomaar met een kluitje het riet in sturen. Het is dan ook belangrijk voor ons om exact helder te hebben wat de situatie is, zodat we deze info kunnen gebruiken om onze service te verbeteren.

Het is echter nog steeds onduidelijk wat er precies is gebeurd, waarom dit is voorgevallen en waar dit is geweest. Alleen op basis van vermoedens an aannames kunnen we geen klacht indienen.

Hopelijk wordt je hier niet opnieuw mee geconfronteerd. Maar mocht dit toch het geval zijn, dan wil ik je verzoeken om de klant zelf contact op te laten nemen. We kunnen dan 1 op 1 overleggen en de klacht registreren.

Mocht dit niet mogelijk zijn voor de klant, dan wil ik je vragen om de feiten goed helder te krijgen. Alleen met de juiste info kunnen we hier werk van maken.

Alsnog enorm bedankt voor je tijd, inzet en moeite!

Vriendelijke groet,

Ronnie
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?

2. Stuur een juridische brief