Klacht ING Bank: Geen medewerking nabestaandendesk ING

Petra

In februari 2016 is mijn schoonvader overleden, mijn man is wettelijk erfgenaam tezamen met zijn broer en zus. Alles is inmiddels geregeld ook zijn financiele zaken alleen bij de ING werkt men tegen. Mijn man probeert al sinds begin juli 2016 inzage te vragen in de rekening van zijn overleden vader, waar hij wettelijk ook het recht toe heeft, alleen krijg je bij de nabestaandendesk totaal geen medewerking om daadwerkelijk afschriften of inzage te krijgen, we worden afgewimpeld met email dat het druk is of dat men achterstand heeft, men heeft het over bericht binnen 10 dagen dan ga je weer naar een filiaal in de woonplaats die gaan weer bellen krijgen ook geen medewerking zelfs van hun eigen collega's niet en dan weer 'n email dat het 4-6 weken kan duren, zelfs op een klacht wordt niet gereageerd. Beseft de ING wel dat men met nabestaande te maken heeft, met mensen met een enorm verdriet en mensen die een heleboel dingen moeten regelen, blijkbaar heeft de ING daar lak aan.

Zet deskundige mensen bij de nabestaandendesk.
Zorg dat de zaken netjes en op tijd worden afgehandeld.
Stuur mensen niet met een kluitje in het riet.
Laat de mensen niet onnodig wachten.
Ga zorgvuldig met de klachten om.
Toon enige vorm van medeleven met deze mensen.

ING Bank
    Beste Petra,

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Natuurlijk verwacht je van ons, als de bank, dat we je zo goed mogelijk helpen met de bankzaken, om het zo voor jullie zo 'makkelijk' mogelijk te maken. Erg jammer om te horen dat je dat gevoel niet van ons hebt gekregen. Daarvoor excuses!

Ik hoop dat we dit kunnen oplossen, zodat jullie verder kunnen. Ik heb de klacht doorgezet naar een collega van de Nabestaandendesk. Mijn collega neemt vanmiddag contact met je op.

Tjitske
    ING Webcare
    Petra
    Ik heb liever dat jullie contact opnemen met mijn man, daarvoor heb ik ook deze klacht neergelegd, zijn gegevens zijn bij de ING bekend, zeker bij de nabestaandendesk, zijn naam is HCA van den Hoof,
    29-09-1965, hij heeft 'n reactie van jullie nodig.
    ING Bank
    Beste Petra,

Ik hoop dat de afdeling inmiddels contact heeft opgenomen met jou of je man en dat alles opgelost is. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag.

Meike
    ING Webcare
    Petra
    ING heeft geen contact opgenomen met mijn man of enige andere vorm van contact gemaakt, dit laat toch wel zien wat voor bank ING daadwerkelijk is. Als de bank iets van je wilt zijn ze zo aardig maar als t andersom is dan laten ze hun werkelijke karakter zien. Uk vind t werkelijk SCHANDALIG hie de ING met hun cliënten omgaat.