Klacht ING Bank: geen renteverrekening bij vervroegde aflossing hypotheek

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 92057
Gebruiker
Ankro
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 1 december 2014 heb ik ING bericht, dat ik mijn hypotheek per 1 januari 2015 in zijn geheel wilde aflossen. Op 10 december kreeg ik een bevestiging met het verzoek de aflossingsnota op 9 januari 2015 te voldoen.
In verband met de vermogensrendementsheffing, heb ik de nota echter al op 15 december 2014 voldaan.
Ik heb ING verzocht mij over de periode van 15 december tot 9 januari een rentevergoeding te geven .
ING weigert dit met reden, dat er nu eenmaal rente verschuldigd is over de opzegtermijn van 1 maand, ongeacht de werkelijke datum waarop je het geld overmaakt!

De oplossing

Rentevergoeding over het bedrag dat ruim 3 weken eerder is ontvangen.

2 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Geachte klant, Dank voor je bericht. Ik begrijp dat de klacht eerder in behandeling is genomen door mijn collega's. In dat geval is de volgende stap een directieklacht. Zie voor meer info hier: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/contact/u-heeft-een-vraag-of-klacht/in-beroep-gaan.html Ik kan de klacht niet opnieuw in behandeling nemen. Groet, Intan - ING Webcare team - www.ing.nl/webcare
  2. Auteur
    Ankro
    Datum
    Met de reactie dat de volgende stap een "directieklacht" moet worden, schiet ik niet veel op. Maar vooruit, ik ga een poging wagen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ankro
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen