Opgelost door ING Bank: Geen toegang tot eigen geld.

content Opgelost
Martin4me

Ik heb een lopende bankreking bij de ING, maar ik woon in het buitenland. Normaal kon ik gewoon inloggen, maar nu niet meer: Of ik even langs wil komen op een kantoor ( dit terwijl,ik in Noorwegen woon!). Nu ja, gebeld met de ing en die sturen en activerings kode op ( waarom eigenlijk? -ik had toch gewoon toegang?), en voordat die kode binnen is zijn we een week verder ( en wat als er betalingen gedaan moeten worden binnen die week?)-M.a.w de ING kan dus blijkbaar je de toegang weigeren tot je eigen rekening en dus eigen geld, zonder gegronde reden, noch informatie van te voren hierover. Vraag me eigenlijk af of dat wel wettelijk is toegestaan? Hoe dan ook....klant vriendelijkheid t.a.v van klanten die in het buitenland wonen is ver te zoeken.

Ga ervan uit dat zaak op orde komt, maar wat ik hier wil weten of ze dit wel wettelijk kunnen doen, de toegang weigeren, want daar komt het voor de klant op neer.?!

ING Bank
    Hoi Martin4me,

Vervelend dat je nu geen toegang hebt. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is!

Kan het zijn dat je telefoonnummer nog niet bij ons bekend was? Kun je helemaal niet meer inloggen of krijg je dan deze melding?

Groet,

Tjitske
    ING Webcare

Hoi,

Dank voor de reply! Inderdaad is het telefoon nummer niet bekend, maar dat zou toch geen reden kunnen zijn dat ik niet bij mijn eigen geld kan!?
    Ik zou tich gewoon moeten kunnen inloggen, zoals voorheen, en dan mijn telefoon nummer kunnen aanpassen....en niet dat ik geweigerd wordt om verder te kunnen gaan ,dwz toegang tot mijn geld....!
    ING Bank
    Hallo Martin4me.

Het spijt me dat je hier nu tegenaan loopt.

Vanwege de nieuwe wet- en regelgeving PSD2 volstaat alleen inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord niet meer. Je gaat je inlog bevestigen met een sms-code, de app of de scanner.

Ik hoop dat je de activeringscode snel in huis hebt.

Vriendelijke groet,

Margreet

ING|Webcare

Martin4me
dat ik moet wachten...mintens een week....op een toegezonden activeringscode. In die tussentijd heb ik geen toegang tot mijn eigen geld. Ondertussen ga ik ervan uit dat Ing de activeringskcode heeft toegezonden....heb het echter nog niet ontvangen ( is ook maar de vraag of het uberhaupt aankomt) daarbij dus al meer dan een week dat ik geen toegang heb tot mijn eigen geld! Dat men daar geen andere mogelijkheid toe hebben...het is toch van de zotte dat men geen toegang heeft tot zijn eigen geld!? ☹️.. Ondertussen weer enkele dagen verder en nog steeds niets.....Als ik rekeningen te betalen heb, kan ik dat niet doen..... , ik heb totaal geen overzicht over mijn eigen geld op mijn eigen rekening!, dat dit zomaar is toegestaan ? ! Uiteindelijk is de activerinsgkode aangekomen en werkt alles weer....duurde bijna twee weken..

Ook een klacht indienen over ING Bank?