Opgelost door ING Bank: Geen toegang tot eigen geld.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 403969
Gebruiker
Martin4me
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een lopende bankreking bij de ING, maar ik woon in het buitenland. Normaal kon ik gewoon inloggen, maar nu niet meer: Of ik even langs wil komen op een kantoor ( dit terwijl,ik in Noorwegen woon!). Nu ja, gebeld met de ing en die sturen en activerings kode op ( waarom eigenlijk? -ik had toch gewoon toegang?), en voordat die kode binnen is zijn we een week verder ( en wat als er betalingen gedaan moeten worden binnen die week?)-M.a.w de ING kan dus blijkbaar je de toegang weigeren tot je eigen rekening en dus eigen geld, zonder gegronde reden, noch informatie van te voren hierover. Vraag me eigenlijk af of dat wel wettelijk is toegestaan? Hoe dan ook....klant vriendelijkheid t.a.v van klanten die in het buitenland wonen is ver te zoeken.

De oplossing

Ga ervan uit dat zaak op orde komt, maar wat ik hier wil weten of ze dit wel wettelijk kunnen doen, de toegang weigeren, want daar komt het voor de klant op neer.?!

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hoi Martin4me,

    Vervelend dat je nu geen toegang hebt. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is!

    Kan het zijn dat je telefoonnummer nog niet bij ons bekend was? Kun je helemaal niet meer inloggen of krijg je dan deze melding?

    Groet,

    Tjitske
    ING Webcare

  2. Auteur
    Martin4me
    Datum
    Hoi,

    Dank voor de reply! Inderdaad is het telefoon nummer niet bekend, maar dat zou toch geen reden kunnen zijn dat ik niet bij mijn eigen geld kan!?
    Ik zou tich gewoon moeten kunnen inloggen, zoals voorheen, en dan mijn telefoon nummer kunnen aanpassen....en niet dat ik geweigerd wordt om verder te kunnen gaan ,dwz toegang tot mijn geld....!
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hallo Martin4me.

    Het spijt me dat je hier nu tegenaan loopt.

    Vanwege de nieuwe wet- en regelgeving PSD2 volstaat alleen inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord niet meer. Je gaat je inlog bevestigen met een sms-code, de app of de scanner.

    Ik hoop dat je de activeringscode snel in huis hebt.

    Vriendelijke groet,

    Margreet

    ING|Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Martin4me
Datum
Uiteindelijke oplossing
dat ik moet wachten...mintens een week....op een toegezonden activeringscode. In die tussentijd heb ik geen toegang tot mijn eigen geld. Ondertussen ga ik ervan uit dat Ing de activeringskcode heeft toegezonden....heb het echter nog niet ontvangen ( is ook maar de vraag of het uberhaupt aankomt) daarbij dus al meer dan een week dat ik geen toegang heb tot mijn eigen geld! Dat men daar geen andere mogelijkheid toe hebben...het is toch van de zotte dat men geen toegang heeft tot zijn eigen geld!? ☹️.. Ondertussen weer enkele dagen verder en nog steeds niets.....Als ik rekeningen te betalen heb, kan ik dat niet doen..... , ik heb totaal geen overzicht over mijn eigen geld op mijn eigen rekening!, dat dit zomaar is toegestaan ? ! Uiteindelijk is de activerinsgkode aangekomen en werkt alles weer....duurde bijna twee weken..
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen