Klacht ING Bank: Geld met hetzelfde transactienummer 2 keer van mijn rekening afgeschreven.

Crows

Geld met hetzelfde transactienummer 2 keer van mijn rekening afgeschreven en vervolgens weigeren deze fout ongedaan te maken.
Je krijgt het idee dat geld op je rekening van de ING is.

Direct foutieve afschrijving ongedaan maken

Goedemiddag,

Ik heb je net proberen te bellen betreffende deze klacht. Helaas kreeg ik geen gehoor, dus laat ik proberen via deze klacht het een en ander helder te krijgen!

Als ik het goed begrepen heb, is dezelfde transactie tweemaal afgeschreven. Wat voor transactie was dit? Een reguliere overschrijving via Mijn ING of gaat het om een betaling via de Betaalpas in een winkel?

In het eerste geval, wij schrijven nooit tweemaal een bedrag af wanneer er maar voor één opdracht is gegeven. In het tweede geval is het belangrijk om contact op te nemen met het desbetreffende bedrijf om een dubbele betaling ongedaan te maken.

In beide gevallen geldt, mocht er bij 1 van de 2 transacties nog een sterretje staan, dan staat deze nog in reservering. Het is dan belangrijk om zo'n 3 á 4 werkdagen te wachten alvorens deze uit reservering is of automatisch wordt verwijderd.

Mocht je het prettiger vinden om alsnog gebeld te worden op een ander tijdstip laat het dan gerust weten.

Groeten,

Nick
    Crows
    Het bedrag is 2 keer afgeschreven n.a.v. een transactie in een winkel.
    Het afschrijven van 2 keer het bedrag met hetzelfde nummer lijkt me een fout van de ING en het mij contact op laten nemen met de in dit geval transavia lijkt met buitengewoon vreemd.
    Ik ga er van uit dat jullie je fouten zelf herstellen.
    Beste G.D.J Kraaij,

De betaling is nu tweemaal doorgevoerd. Dan staat de bedragen nu op de rekening van Transavia. Wij kunnen dit dan ook niet zomaar terugboeken. Daarom raden wij je aan contact op te nemen Transavia zodat zij het bedrag naar je terug kunnen boeken.

Ik hoop dat het bedrag weer snel op je Betaalrekening staat.

Ik begrijp het niet ?
    Ik geef 1 keer opdracht om 1 betaling te doen,
    Dat is duidelijk omdat er maar 1 transactie nummer is,
    Jullie betalen 2 keer en zeggen dan "regel het zelf maar".
    Een fout los je toch zelf op.
    Een verontruste klant
    ING Bank
    Transavia heeft in dit geval het bedrag 2 keer geincasseerd. Wij kunnen dit niet zomaar terugboeken, zoals ik al eerder aangaf. Ik hoop dat je snel contact met ze opneemt en het bedrag snel terug ontvangt.

Wij kunnen hierin helaas niks voor je betekenen.

Crows
    Waarom laten jullie Transavia 2 keer incasseren ?
    Er is maar 1 transactie !
    Waarom lossen jullie het niet op
    Is het betalingsverkeer bij ING zo veilig?
    Kan iedereen maar bij mij 2 keer afboeken?
    ING Bank
    Zoals eerder aangegeven lijkt het me handig dat je dit laat uitzoeken bij Transavia. Of heb je inmiddels contact met ze gehad?

Crows
    Geen antwoord op de vragen?
    ING Bank
    Ik durf niet te zeggen waarom het bedrag tweemaal is afgeschreven vandaar dat ik al meerdere keren heb aangegeven contact op te nemen met Transavia zodat dit opgelost kan worden.

Wij kunnen helaas niks voor je betekenen.

Ik wens je een fijne avond toe en ik hoop dat je je bedrag snel weer terug ontvangt.

Crows
    Vreemd dat ik een door jullie als ING bank gemaakte fout een dubbel afgeschreven bedrag van mijn rekening zelf maar moet oplossen
    Transavia waar jullie mijn geld 2 keer heen stuurde geeft dat het 2 weken gaat duren
    Voor deze toezegging 2 keer met Transavia moeten bellen en 2 keet bericht moeten sturen
    Wiordt vervolgd
    Beste heer Kraaij,

Wat super vervelend dat het nog niet opgelost is. Ik heb zojuist geprobeerd je te bellen, maar helaas kreeg ik niemand aan de lijn.

Ik wilde graag met je bespreken wat er precies gebeurd is en hoe je de betaling hebt gedaan (contactloos betalen of met pincode). Maar ook of er bijzonderheden zijn geweest tijdens de transactie.

Als je wilt dan proberen we het later nogmaals. Graag hoor ik of hier nog behoefte aan is, omdat je aangeeft in je vorige bericht dat je inmiddels in contact bent met Transavia?

Janneke
    ING|Webcare
    Crows
    Helaas nog steeds niet opgelost
    Goedemorgen,

Ontzettend vervelend dat het nog niet opgelost is!

Als een bedrag 2 maal door hetzelfde bedrijf wordt geïncasseerd, dan hebben zij hier (per ongeluk) 2 maal opdracht toe gegeven als ik jouw situatie zo doorlees. In dit geval is Transavia dan degene die dit kan terugstorten; wij hebben hun opdracht uitgevoerd zoals bij ons binnen gekomen is.

Mocht je gebruik willen maken van ons aanbod om dit telefonisch te bespreken, dan kunnen we met je meekijken hoe de transactie precies gedaan is en of bovenstaand, algemeen verhaal inderdaad bij jou van toepassing is. Laat het gerust weten wanneer het schikt.

Hopelijk komt het snel in orde.

Roos
    Webcare ING
    Crows
    Nog steeds geen reactie van Transavia
    Blijft vreemd dat jullie als Ing bank twee keer geld af laten schrijven van mijn rekening met hetzelfde transactie nummer en dat ik deze fout moet oplossen
    Goedenavond,

Inmiddels had ik wel verwacht dat Transavia dit zou hebben gecorrigeerd, jammer om te horen dat dit niet het geval is.

Wanneer wij een opdracht van een organisatie ontvangen om een bedrag te incasseren, gaan wij ervan uit dat dit in overeenstemming met jou als klant gaat.

Wij zullen niet bij iedere transactie de omschrijving of gegevens bestuderen, omdat wij geen inzage hebben in wat er is afgesproken tussen jullie onderling.

Daarom is het feitelijk niet jij, maar Transavia die deze fout moet corrigeren. Hebben ze ook aangegeven wat je nu van hen kan verwachten?

Hopelijk komen ze snel over de brug!

Ronnie
    Crows
    Jammer dat iedereen geld van jullie mag afschrijven van mijn rekening zonder controle.
    Hetzelfde transactie nummer 2 keer laten afboeken
    Het vergt naar mijn idee geen grote controle om dat te voorkomen.
    Transavia heeft het helaas nog steeds niet teruggeboekt.
    Lijkt dat jullie advies om jullie fout op te lossen niet werkt of veel geduld kost.
    Beste,

Ik ben bang dat dat niet is hoe het werkt. Als ik het goed begrijp is het zo gegaan dat een betaling twee keer gerekend is naar aanleiding van een betaling in een winkel. Dat betekent dat op dat moment het bedrag ook daadwerkelijk bij Transavia op de rekening staat. In dat geval moet er contact gelegd worden met Transavia om een boeking terug te halen.

Sebas
    Beste
    Onder hetzelfde transactienummer is 2 keer geld afgeschreven.
    Lijkt me in deze tijd eenvoudig te voorkomen dat je als bank dezelfde koop twee maal uitbetaald aan Transavia.
    Waarom herstellen jullie deze fout niet?
    In het nieuws op dit moment dat als het grootschalig gebeurt jullie het wel kunnen herstellen.
    Beste G.D.J. Kraaij,

Wij zijn simpelweg niet gemachtigd om geld van derden over te schrijven naar andere rekeningen. Ik begrijp dat dit in dit geval handiger zou zijn geweest.

De bal ligt in dit geval toch echt bij Transavia om het geld terug te boeken.

Jeroen

Crows
Geen enkele Ing maakt van mijn rekening 2 keer geld over naar Transavia Aantoonbaar fout van Ing omdat er maar een transactie nummer is (lees opdracht) Geeft vervolgens aan WIJ DOEN NIETS

Ook een klacht indienen over ING Bank?