Klacht ING Bank: Geld om veiligheidsredenen ingenomen/kan niet bijgeschreven worden

Vuurtoren250

Bij storting op de eigen ING rekening bij het ING filiaal aan het Rokin (filiaal 015) in Amsterdam is vandaag (8 april 2019) 450 euro ingenomen. Bij de eerste poging het papiergeld te storten kon het stortingsapparaat het geld blijkbaar niet tellen, ratelde lang, waarna het klepje weer open ging om het geld uit te kunnen nemen.
Bij de tweede poging heb ik het geld netjes rechtgevouwen (het was in vieren opgevouwen geweest), gesorteerd en per biljet in het apparaat gestoken, waarbij het klepje voortijdig dicht ging terwijl ik het geld nog aan het invoeren was, vervolgens telde het apparaat ellenlang de ingevoerde biljetten, en slikte het wel ingevoerde geld vervolgens in. Met als resultaat een stortingsbewijs met 0 euro!

Op het stortingsbewijs staat dat om technische redenen de storting niet is verwerkt, met vermelding van code 911.

Vervolgens heb ik me onmiddellijk naar de balie gespoed om me te beklagen. Aldaar kon ik een klacht indienen en aangeven hoeveel geld ik had gestort (op dat moment meende ik 400 euro te hebben ingevoerd). Dit nam bijna 45 minuten in beslag, omdat de ING systemen niet werkten en de klacht uiteindelijk niet uitgeprint kon worden.

Omdat het printen niet lukte probeerde de medewerkster aan de balie me ertoe te bewegen te vertrekken zonder schriftelijk bewijs van mijn klacht, wat ik pertinent heb geweigerd. Na veel telefonisch overleg om tot een technische oplossing te komen (zonder resultaat) is de klacht opnieuw ingediend, en heb ik uiteindelijk wel het bewijs van indienen van de klacht op schrift ontvangen. Intussen stond ik wel ongeveer op het punt om in tranen uit te barsten. Je bent een hoop geld kwijt, en als je je er om beklaagt wordt je zo klantonvriendelijk bejegend.

Na indienen van de klacht heb ik de klantenservice gebeld waar mij ook nog eens werd gemeld dat ik niet alleen maximaal 10 werkdagen moet wachten op opheldering, en dat ik misschien een voorschot krijg, maar dat ik er ook rekening mee moet houden dat er een vervolgonderzoek van de Nederlandse bank komt.

Op de klacht staat ook dat het geld om veiligheidsredenen zou zijn ingenomen!

Geheel onduidelijk is nu of er een technische storing is geweest, of dat er iets mis is met (een van) de biljetten.

Bij thuiskomst kwam ik er achter dat ik niet zoals ik dacht 400 maar 450 euro had gestort, en dat ik dus tot overmaat van ramp ook nog een fout in mijn eigen nadeel heb gemaakt bij het indienen van de klacht.

Ik wil dat ING snel opheldering geeft over waarom het geld is ingenomen en dat het geld snel wordt geretourneerd. Ik wil dat ING spoedig vaststelt dat ik inderdaad 450 euro in het apparaat heb ingevoerd. Ik voel me gecriminaliseerd, alsof ik vals geld zou hebben aangeboden, terwijl het mij waarschijnlijker lijkt dat het hier om een technische misser gaat. Het niet functioneren van een apparaat mag niet als consequentie hebben dat een ING klant langere tijd niet over zijn geld kan beschikken. ING moet dus snel met een oplossing komen.

Beste H.M.F. Boeren,

Wat ontzettend vervelend dat het storten niet goed ging op het ING-kantoor. Goed dat er een onderzoek opgestart is, want ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk opheldering wilt.

Ik heb je geprobeerd te bellen, maar helaas kreeg ik je niet te pakken. Ik heb de voicemail ingesproken en ik probeer het later vandaag nogmaals.

Janneke
    ING|Webcare
    Dag Janneke,
    Na je telefoontje te hebben gemist heb ik zelf contact opgenomen met de klantenservice. In de tussentijd heb ik lopende nader onderzoek wel het aangegeven gedrag als voorschot terug ontvangen (400 euro). Ik hoop dat onderzoek naar de geldstortmachine nog gaat uitwijzen dat ik inderdaad 450 en geen 400 euro heb gestort.
    Overigens heb ik nog geen verder bericht van ING ontvangen, anders dan dat ik moest vaststellen dat er 400 euro was bijgeschreven. Ik wacht dus nog nadere opheldering af.
    Beste H.M.F. Boeren,

Fijn dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Ik hoop dat je uiteindelijk het bedrag terug ontvangt en dat alles weer goed komt!

Heb je nog behoefte aan dat we je telefonisch benaderen of wacht je het rustig af?

Groet,
    Rialda
    ING Webcare
    Dag Rialda,

Ik wacht de termijn van 10 werkdagen af, ik ga er wel vanuit dat ING zich daar aan zal houden. Zo niet, dan krijg ik graag bericht.

Vr. Gr.
    Beste H.M.F. Boeren,

We zorgen ervoor dat je binnen de afgesproken 10 werkdagen bericht van ons ontvangt.

Mocht het onderzoek niet naar wens zijn afgehandeld dan vernemen we dit graag!

Vriendelijke groet,

Ronnie
    ING Webcare

Vuurtoren250
Uiteindelijke oplossing Er zijn inmiddels 13 werkdagen (en meer dan 3 weken) verstreken maar nog steeds geen antwoord van ING! ING komt haar beloftes dus niet na. Geen belletje, geen brief, email, niets!