Klacht ING Bank: gemachtigde

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 175592
Gebruiker
Anne
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Onze zoon is is gemachtigd voor de bankzaken. Dit is voor NOODGEVALLEN en niet de bedoeling dat hij nu alles onder ogen krijgt.
Wij willen dat dit wordt stopgezet .De oplossing die ING nú noemt slaat nergens op. Wij willen dat hij gewoon gemachtigde blijft!Maar zonder inkijk in gegevens .

De oplossing

Terugdraaien naar de oude versie. Dus wél gemachtigd maar zonder inzage.

4 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hi Akke,

    Ik begrijp dat je het niet prettig vindt dat je zoon je gegevens kan inzien via MijnING.Het is echter zo dat wij onlangs een wijziging hebben doorgevoerd in de machtigingen, waardoor het voortaan zo is dat er maar één machtigingsoort is, waarbij de gemachtigde ook digitaal inzage heeft in de rekening. De oude optie, wel gemachtigde zijn maar zonder inzage in MijnING, is niet meer mogelijk.

    De bevoegdheid van een gemachtigde is onder andere dat hij over jouw rekening kan beschikken en deze kan beheren. Om dit gemakkelijker te maken,hebben we ervoor gezorgd dat de rekening ook inzichtelijk is in MijnING. Daarmee komen we tegemoet aan de wens van vele klanten om het overzichtelijker te maken. Ik kan me wel voorstellen dat jij dit niet graag wil.

    Het spijt me, maar ik kan je geen alternatief aanbieden. Er is maar één type machtiging en dat is inclusief de 'digitale' machtiging. Mocht je dit niet meer willen, dan kun je de machtiging voor je zoon beëindigen.

    Evengoed zal ik jouw feedback doorgeven intern.

    Vriendelijke groet,

    Roos
    Webcare ING
  2. Auteur
    Anne
    Datum
    Dat wil zeggen dat er dan in nood niemand gemachtigd is.
    Geef iedereen de gelegenheid om zelf zijn keuze te maken .Omdat er vraag naar was om op deze manier te handelen is het iedereen door de strot geduwd. Beslist klantonvriendelijk.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hoi Akke!

    Ik begrijp dat je dit vervelend vindt, je zoon kan er wel voor kiezen om de rekening te verbergen. Dat hij de rekening dus niet direct inziet, alleen dit betekend niet dat hij er geen toegang tot heeft. Dit kan ik helaas niet voor je in orde maken.

    Met vriendelijke groet,

    Femke
    ING Webcare
  4. Auteur
    Anne
    Datum
    ING komt met een voorstel wat weinig verandering brengt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Anne
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen