Opgelost door ING Bank: gesloten rekening zonder toestemming

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 456040
Gebruiker
MvG
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Mijn rekening is zonder mijn toezegging gesloten en nu kunnen ze mij niet vertellen wat mijn saldo was toen ze hem (wederom ZONDER mijn toezegging) gesloten hadden. En inloggen kan ik niet meer dus ik kom er zelf ook niet meer achter.

De oplossing

Contact opnemen met mij en mij een laatste rekening overschrift sturen zodat ik kan controleren dat het geld dat op de rekening stond ook daadwerkelijk naar mij overgemaakt word.

5 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste MvG,

    Dankjewel voor je klacht.

    Dat is zeker schrikken, vooral omdat je aangeeft dat je niet weet waarom je rekening beeindigt is.

    Ik heb net geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen. Dit is helaas niet gelukt. Ik krijg geen verbinding. Zou je alsjeblieft kunnen aangeven wanneer je telefonisch bereikbaar bent?

    Groet,
    RIalda
    ING Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste MvG,

    Ben je morgen ook bereikbaar? Dan maak ik hier een notitie van, voor de middag of avond (Nederlandse tijd).

    Vriendelijke groet,

    Michiel
    ING Webcare
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemorgen MvG,

    Ik heb je zonet proberen telefonisch te bereiken, maar ik kon je niet te pakken krijgen. Wanneer kunnen we het weer proberen?

    In algemene zin kan ik melden dat een rekening nooit zomaar wordt gesloten. Er zou dan bijvoorbeeld niet een formulier van fiscale inwonerschap zijn aangeleverd.

    Verder kan, voor het uitbetalen van het restsaldo op een rekening, dit formulier worden gebruikt: https://www.ing.nl/media/ING_Puitbetalenrestsaldo_tcm162-64353.pdf

    Vriendelijke groet,

    Michiel
    ING Webcare
  4. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste MvG.

    Momenteel is het Nederlandse tijd 16:14 uur. Ik heb je net geprobeerd te bellen en heb de voicemail ingesproken.
    Graag hoor ik welk tijdstip jou het beste uitkomt.

    Houd er rekening mee dat we dit kanaal slechts enkele momenten van de dag controleren op berichten. het zou daarom fijn zijn dat je ruim van te voren aangeeft wanneer je gebeld wenst te worden.

    Vriendelijke groet,

    Margreet
    ING|Webcare
  5. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste MvG,

    We hebben elkaar telefonisch gesproken en de reden van beeindiging van jouw rekening opgehelderd.

    De klacht is hiermee opgelost en kan worden afgesloten.

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MvG
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen