Opgelost door ING Bank: Hoe een betaalopdracht te verwijderen, is niet te vinden

L.W. Bergamin

Vorig jaar zadelde ING haar klanten op met een nieuwe website. Die werkt trager en minder prettig dan de oude vertrouwde waar niets mis mee was. Je zag bij het openen behalve het saldo meteen alle transacties en nu moet je eerst weer verder klikken. Ook de transactielijst aanpassen kon op de oude site simpel en logisch.
Nu heb ik op mijn transactielijst een paar posten die ik op de valreep toch niet wilde overmaken, dus ik heb ze uitgevinkt. Ze blijven echter wel in de lijst staan en je kunt ze niet verwijderen. Dat staat althans nergens aangegeven. Op de website van ING onder ‘Wat zoekt u’ staat de optie ‘betaalopdracht verwijderen uit verzendlijst’. Dat was dus precies wat ik zocht, maar als je dat aanklikt krijg je hele waslijsten met van alles voorgeschoteld maar niet hoe je betaalopdrachten uit de verzendlijst kunt verwijderen. Bij klantenservice ontbreekt nu ook een e-mailadres, dus dan maar via klachtenkompas.

Het lijkt mij handig dat als je de optie 'betaalopdracht verwijderen uit verzendlijst' aanklikt, je ook het antwoord op die vraag krijgt. Nog veel beter en logischer: de optie 'verwijderen' bij de verzendlijst.

ING Bank
    Beste L.W. Bergamin,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je vastloopt op de nieuwe Mijn ING pagina, we hebben deze juist aangepast zodat deze overzichtelijker en gebruiksvriendelijker is!

Uiteraard helpen we je dan ook graag verder bij het vinden van de juiste mogelijkheden, zodat je onbezorgd online kan bankieren.

Het klopt dat wij geen contact via e-mail ondersteunen. We zijn van mening dat onze andere mogelijkheden sneller en dus prettiger werken. Naast e-mail of klachtkompas, is het namelijk mogelijk om telefonisch, via de chat, social media, whatsapp of op een ING kantoor in gesprek te gaan.

Een overzicht van de mogelijkheden kan je terugvinden op onze onderstaande site.

Wat betreft de optie's op Mijn ING, openstaande opdrachten kan je wijzigen of intrekken via "Opdrachten" aan de linkerzijde van het scherm.

Daarnaast is het ook fijn om te weten dat je via "Service" -> "Alles in Mijn ING" uitkomt op een overzicht van alle mogelijkheden. Deze komt in grote lijnen overeen met het overzicht uit de oude omgeving, wellicht dat deze functie beter aansluit bij je wensen.

Ook is het goed om te weten dat Mijn ING het beste functioneert in Google Chrome of Mozilla Firefox. Wanneer De pagina traag is, kan je ook altijd de cookies en geschiedenis in je browser wissen, voor een snellere ervaring.

Vriendelijke groet,

Ronnie
    ING Webcare
    L.W. Bergamin
    Dank voor uw snelle reactie. U (ING) bent van mening dat andere contactmogelijkheden sneller en prettiger zijn. Ik, als klant, ben dat niet en dat geldt ook voor de nieuwe ‘verbeterde’ site. U geeft twee opties aan om mijn probleem - het verwijderen van betaalopdrachten - op te lossen. Uw eerste advies: via ‘Opdrachten’. Dan kom ik weer bij mijn verzendlijst, waarbij de opdrachten die ik eerder had uitgevinkt nu weer staan aangevinkt!!! Er staat geen optie bij om opdrachten te verwijderen. Uw tweede advies: onder ‘Service’ > ‘Alles in mijn ING’. Daar staat een heleboel, maar niet de optie ‘Opdrachten verwijderen’. En ook daar kom ik weer terecht bij mijn opdrachten die ik had uitgevinkt en nu weer opnieuw staan aangevinkt!!! Zoals ik al in mijn klacht had aangegeven staat wel ergens op de site een verwijzing naar ‘Opdrachten verwijderen’ maar als je dat aanklikt staat die optie nergens. Kortom: het werkt niet. De optie om betaalopdrachten te verwijderen bestaat niet of is zo goed verstopt dat hij niet is te vinden. Op de oude site klikte je een ongewenste betaalopdracht in de verzendlijst simpel weg. Mijn advies: probeert u het zelf eens door op uw eigen ING-rekening een betaalopdracht in te voeren en die vervolgens te verwijderen, dan ziet u dat verwijderen niet kan. Overigens gebruik ik Firefox en verwijder ik automatisch geschiedenis e.d. Dat de nieuwe site trager is ligt daar dus niet aan. Toen ik zowel de oude als de nieuwe site kon gebruiken viel het verschil in het openen van de site duidelijk op. Ergo: hoe verwijder ik de ongewenste betaalopdrachten die nu telkens weer aangevinkt en wel verschijnen?
    ING Bank
    Beste,

Ontzettend vreemd dat het maar niet wil lukken om de opdrachten te verwijderen! Dit zou namelijk onder het kopje 'Opdrachten' geen enkel probleem moeten zijn. Heb je al geprobeerd om op de opdracht te klikken en deze hier te verwijderen? Dat zou zonder twijfel moeten werken.

De voorkeur ligt op dit moment bij het gebruik van Google Chrome. Deze is volledig geoptimaliseerd voor het gebruik van Mijn ING.

Mocht het écht niet lukken zou je ervoor kunnen kiezen om (tijdelijk) terug te gaan naar de oude omgeving door, na het inloggen, linksboven op de oranje leeuw te klikken en vanuit daar terug te gaan. Wil je laten weten of het zo lukt?

Sebas
    ING Webcare
    L.W. Bergamin
    Het is na veel trial and error wel gelukt, maar zonder verwijzing naar of aanduiding 'verwijderen' blijft het een zoekplaatje. Waarom zo moeilijk als het ook simpel kan/kon? Op de oude site is het wel glashelder met gewoon achter iedere opdracht de link 'verwijderen'. Waarom iets veranderen als het prima werkte?

L.W. Bergamin
Zelf opgelost via 'trial and error'.

Ook een klacht indienen over ING Bank?