Klacht ING Bank: Hoe verwijder ik eenvoudig een abusievelijke betaalopdracht ??

Klachtnummer
# 438492
Gebruiker
INGklantmeteenvraag
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Heb weken geleden via mijn ING-betaalrekening een betaling moeten doen en die is per ongeluk twee maal in de opdrachtverzendlijst terecht gekomen. Ik heb deze opdracht uiteraard niet aangevinkt (en dus niet betaald) maar het irritante is wel dat die opdracht er maar in blijft staan. Het is tijdens het doen van andere betalingen al bijna een paar keer fout gegaan dat ik 'm alsnog per ongeluk (en daarmee dubbel) heb betaald. De ING geeft nergens aan hoe je zo'n opdracht kunt verwijderen. Slechte zaak, want het zal toch wel vaker voorkomen, neem ik aan. Nu hoor ik ook dat zo'n fout-opdracht op den duur vanzelf vervalt..... Is dat zo ? en hoe lang gaat dat duren ?

De oplossing

Gewoon even aangeven hoe het werkt, want de site zegt hierover niets !!

2 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    De opdrachten blijven 100 dagen in de verzendlijst staan, tenzij je ze zelf verwijderd of als nog verstuurd.

    Groet,

    Tjitske
    ING Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste INGklantmeteenvraag.

    Het spijt me dat de vraag eerder niet goed is ontvangen

    Ik zal je uitleggen hoe je de opdracht verwijdert.

    -Je zoekt als je bent ingelogd op 'Verzendlijst'
    -Als het goed is zie je nu staan:
    ▶ Toon alle ongeautoriseerde opdrachten op de verzendlijst
    -Als je daar op klikt kom je in de lijst met opdrachten.
    -Je klikt op de regel waarin je de naam en het bedrag ziet staan. De opdracht opent zich met hier de mogelijkheid om de opdracht te verwijderen (of wijzigen)

    Ik hoop dat het zo gaat lukken.

    Vriendelijke groet,

    Margreet
    ING|Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen